שינה טובה
04 אוג, 2019

המקצועות שמסכנים את שנת הלילה שלכם

רוצים לישון טוב בלילה? הנה כמה מקצועות שלא כדאי לכם לבחור
המקצועות שמסכנים את שנת הלילה שלכם

שליש מחיינו אנחנו ישנים. השינה מעניקה לנו מנוחה פיזית ונפשית ויש לה עוד יתרונות רבים כמו ניקוי רעלים, שיקום תאים ושיפור יכולות קוגניטיביות.

עד לפני כמה מאות שנים, לפני המהפכה התעשייתית, האדם עבד בעיקר במקצועות חקלאיים, כאלו שהחלו עם זריחת השמש והסתיימו עם שקיעתה.

מאז, ובעיקר בזמן המודרני שבו אנחנו חיים ,העבודות הפכו להיות ממושכות יותר, לחוצות יותר ומאתגרות הרבה יותר – ויש לזה מחיר.

הנה כמה מקצועות שאולי טובים לכיס, אבל לשינה שלכם הם לא בהכרח מומלצים:

מנהל בחברת הייטק

משכורות גבוהות, חדרי אוכל מפנקים, מכוני כושר ומשחקים מדליקים בתוך חלל העבודה הם רק חלק מהמאפיינים של עולם ההייטק.

אבל כל הטוב הזה מגיע עם שעות עבודות מרובות, דרישה לעמוד בדד ליינים ומשובים בלתי פוסקים. אם עובד הייטק ממוצע סובל מאופי העבודה המלחיץ הזה, הרי שעבור מנהלים בהייטק המצב הרבה יותר חמור.

המנהלים לא רק עובדים שעות ארוכות אלא גם לוקחים את העבודה הביתה ונאלצים לעבוד גם בסופי שבוע וחגים כדי לעמוד ביעדי הנהלת החברה.

השילוב של שעות עבודה מרובות לצד לחץ ודאגה מתמשכים פוגע כמובן באיכות השינה.

מפעיל מנופים / פקח טיסות

אחת הסיבות לאיכות שינה ירודה היא ללא ספק עבודה בלחץ, כשלעתים הלחץ מתבטא לא רק בעמידה ביעדים אלא בחשש אמיתי לחיי העובד.

מפעילי מנופים שיושבים בתוך כלוב קטן בין שמיים לארץ נכנסים ללא ספק לקטגוריית המקצועות המפחידים ביותר, בהתחשב בתדירות התאונות במקצוע.

חרדה דומה מאופיינת גם לפקחי טיסה – מקצוע בעל סטטוס יוקרתי משהו, אך רמת ערנות דריכות קיצונית במשך כל שעות המשמרת.

בשני המקרים, כל טעות קטנה עלולה להסתיים באסון והחרדות האלה, במרבית המקרים, מדירות שינה מעיני העובדים.

ברמן

ברמן הוא מקצוע שנחשב סקסי, אבל אחד החסרונות הגדולים שלו נובע מהפגיעה באיכות השינה של אלה שעובדים בו.

השילוב המתמשך של עבודה בפאבים אפלוליים אפופי ניקוטין ואלכוהול עד השעות הקטנות של הלילה, חושפת את הברמנים לחומרים מעכבי שינה מטבעם, כך שמגנון השינה שלהם נפגע בצורה דרמטית.

דייל אוויר

מי לא חלם בצעירותו להיות דייל ולהתעורר בכל יומיים בעיר נחשקת אחרת ברחבי העולם? אז נכון, זה אמנם מקצוע מדליק, אבל כזה שהופך את הג'ט לג לשגרת חיים – עם החלפה תדירה של אזורי זמן ועבודה בחלקים שונים של היממה. וזה, כידוע, לא ממש עוזר לשמור על שינה רציפה.

טועם קפה

כולנו מכירים את מקצוע הייננות – אבל לא כולם יודעים שקיים מקצוע מקביל גם בעולם הקפה. קוראים להם "טועמי קפה", כמה מפתיע, והגדרת התפקיד שלהם כוללת פיתוח מוצרים וטעמים חדשים וביצוע בקרה לקפה לפני שהוא מגיע לחנויות. אם אתם חובבי קפה והעבודה הזאת נשמעת תפורה למידותיכם חשוב שתדעו שטועמי הקפה נאלצים לטעום עשרות כוסות קפה ביום. איך הם ישנים בלילה עם כמות הקפאין שזורמת בגופם? שאלה יפה.



עוד בנושא