שינה טובה
27 יונ, 2018

עיר בלי הפסקה: כך תתכוננו ללילה בלי שינה באירועי לילה לבן בתל אביב

לא פשוט להישאר ערים בלילה, גם כשיש סיבה טובה כמו אירועי לילה לבן בתל-אביב. בדקנו מה מחכה לנו, ואיך נשארים ערים כדי ליהנות מכל האירועים.

מה זה לילה לבן?

"לא רוצים לישון רוצים להשתגע…", כך שרים ה"תרנגולים" למילותיו של חיים חפר ב"שיר השכונה". ואכן, פעם אחת בשנה יש סיבה באמת טובה לוותר על שנת הלילה – אירועי "לילה לבן" בתל-אביב. המסורת, שהחלה בשנת 2003 עם היבחרה של העיר תל-אביב לאתר מורשת תרבות עולמית על-ידי אונסק"ו, תימשך גם השנה, ביום חמישי ה-28 ליוני, עם חגיגות עד שעת הזריחה.

מה מחכה לנו הפעם? מוסדות תרבות ואמנות ברחבי העיר, בתי עסק ומועדונים יהיו פתוחים גם בשעות הלילה, ויתקיימו עשרות אירועים ברחבי העיר – מופעים, מסיבות, מופעי חוצות, הצגות ועוד. רוב האירועים יהיו בחינם או בתעריפים מוזלים. הנה כמה אירועים בולטים:

מסיבת אוזניות בכיכר רבין – עם מוזיקה של די ג'יי סקאזי ומיטב התקליטנים מבית אטיסוטו, החל משעה 20:00.

תהלוכה בכיכר ביאליק –  התהלוכה תצא מבית ראובן בשעה 20:30, ותגיע עד כיכר ביאליק. האירוע התיאטרלי ישלב אקרובטיקה אווירית, תזמורות, ליצנים, להטוטנים וזמרות אופרה. את המופע ילוו די.ג'יי שטובי והמתופף רועי חן מההרכב מאלוקס.

ערב גרוב במתחם התחנה – עם הופעות של הלהקות מרקש אקספרס, בום פם ובינת אל פאנק. החל מ-21:00.

מעירים את האופרה – קונצרט מגוון שכולל להיטי אופרה, אופרטות, מחזות זמר, זמר עברי והפתעות מוזיקליות מגוונות. הקונצרט יחל בחצות ויערך כשלוש שעות (מחיר כרטיס 65 שקל).

מי אמר בבושקה ולא קיבל – אם אתם ישראלים יוצאי רוסיה, או סתם חובבי וודקה ובורשט, ודאי תשמחו לגלות שמרכז התרבות הרוסי ברחוב גאולה, כן יש דבר כזה, יפתח את שעריו לציבור הרחב בלילה הלבן. במרכז יוצעו מספר פעילויות כמו עיצוב בובות מטריושקה, משחקים ושיעורים אינטראקטיביים בשפה הרוסית, קריוקי ברוסית, צילומים עם תלבושות רוסיות מסורתיות, ולקינוח – ביתן ממתקים רוסיים. מתי כל זה קורה? בין 19:00 לחצות.

אחרי שרשמתם לעצמכם ביומן שבלילה של ה-28 ביוני כנראה לא תשנו הרבה, אתם בוודאי תוהים איך תחזיקו את העיניים פקוחות ביום חמישי בערב, אחרי שבוע עבודה מעייף. הנה כמה טיפים לשמירה על ערנות גבוהה בלילה לבן:

  1. לכו קצת לישון – אם אתם חוזרים מהעבודה בשעה סבירה, כדאי לעזוב הכל ולהיכנס לחדר השינה ולשכב במיטה לשעתיים. כשתקומו בשעות הערב המוקדמות תרגישו רעננים יותר, תוכלו לעבור את הלילה בכיף, בלי להירדם על ספסל בשדרות רוטשילד.
  2. קפה ועוד קפה – המח שלנו הוא איבר אורגני שמושפע מתרכובות כימיות ואין כמו קפה כדי להישאר ערים כל הלילה. הכוונה היא לא לשתות קפה בכמויות גדולות, אבל שתי כוסות קפה במהלך הערב יעשו את העבודה.
  3. אכלו מעט – דוכני האוכל המהיר שיצוצו בכל פינה, בטח לא יועילו לעניין הזה. גם ההליכה הרבה ברחובות העיר תגרום לכם להיות רעבים. אבל, מומלץ שלא לאכול ארוחות כבדות במהלך אירועי לילה לבן. אחרי ארוחה כבדה לא תוכלו לזוז וגם תרגישו עייפים. אם אתם רעבים, אכלו מנות קטנות ועדיף צמחוניות, כדי למלא את הגוף באנרגיה.
  4. אל תשכחו להיות בתנועה – אם אתם רוצים להישאר ערים וליהנות בלילה הזה, כדאי שתזיזו את עצמכם כמה שיותר. אם לא, תגלו מהר מאוד שאתם מנקרים אפילו מול הופעת מתופפים. פעילות אירובית והליכה משחררות אדרנלין, שישאיר אתכם ערים כל הלילה.


עוד בנושא