שינה טובה
09 ספט, 2021

משתדרגים בלילה: מצעד אפליקציות השינה השוות

מעקב אחר איכות השינה, עזרה בהירדמות קלה וניטור שלבי החלימה – קבלו 5 יישומים מובילים מהשנה החולפת
מצעד אפליקציות השינה השוות

מה עובר עליכם בלילה? כשאתם אומרים שישנתם רע, יש לכם דרך להבין כמה רע? נכון, מדובר בעיקר בתחושה, ואין ספק שכשאתם סובלים מנדודי שינה או לחלופין קמתם מלאי אנרגיה, הגוף יודע לשדר זאת. אבל אם אתם רוצים באמת לדעת איך הייתה השינה שלכם, יש כיום לא מעט אפליקציות שיכולות לעקוב ולמפות לכם את הלילה. תוכלו לדעת כמה פעמים אתם מוטרדים באמצע הלילה, וכמה זמן ישנתם "שנת חלום" המתאפיינת בתנועות עיניים מהירות. כמו כל טכנולוגיה, גם אפליקציות השינה מתעדכנות כל הזמן: קבלו כמה יישומונים שבלטו בשנה החולפת, שילמדו אתכם עוד על השינה שלכם. רק זכרו שאף מעקב שינה אינו מדויק ב-100%: אם אתם באמת מתמודדים עם בעיות שינה, ייתכן שתצטרכו לפנות לעזרת מומחים.

SleepScore

האפליקציה הזו נחשבת לנוחה וטובה במיוחד. היא שולחת אותות סונאר מהסמארטפון כדי למדוד את הנשימה והצלילים, וכך עוקבת אחרי שינה קלה, עמוקה ו"שנת חלום". היא כמובן מזהה גם מתי אתם מתעוררים בלילה ואוספת את כל הנתונים כדי לתת ציון לשנת הלילה שלכם. האפליקציה הזו מסתנכרנת עם גאדג'טים דוגמת Apple Watch ולאחר למעלה מ-25 אלף ביקורות, הדירוג הממוצע שלה ב-App Store הוא אחד הגבוהים.

אנדרואיד

אפל

Headspace

אולי יעניין אותך גם:
טיפול מהחלומות: מה בעצם קורה בתוך מעבדת שינה?

סכנה ברורה ומיידית: כשהטלפון נשאר לישון איתנו

 

אפליקציות שינה ובריאות ששווה להכיר

עקרונית, מדובר באפליקציה שמיועדת לאנשים שעושים מדיטציה; אבל היא מעולה גם להירדמות. בגרסה החינמית יש "שיעורי שינה", שהם חוויות שמע באורך של עד 55 דקות, מעין "סיפורים לפני השינה" למבוגרים שמסייעים לדמיין סיטואציות מרגיעות וחוויות נעימות. וכך, ככל שהשיעור נמשך, אתם נמשכים אל תוך השינה באופן נינוח. אגב, יש בה שפע של סיפורים, כך שהסיכוי שתחזרו על אותו אחד קלוש. בנוסף יש אפשרות לשמוע מוזיקה מרגיעה, אם זאת דרך קלה יותר עבורכם להירדם.

אנדרואיד

אפל

SleepWatch

יש לכם אייפון? זו כנראה האפליקציה עבורכם. אמנם היא לא מודדת את "שנת החלום" שלכם, אבל היא כן מספקת את המידע באופן ברור ותמציתי. הגרפים נוחים לקריאה ויש הגדרה לכל מדד. SleepWatch נותנת ציון לשינה שלכם ומספקת ניתוח מעמיק על סמך משך השינה. בבוקר תדעו אם ישנתם שינה קלה, עמוקה או משובשת ואפילו אם היו שינויים בולטים בקצב הלב.
חשוב לדעת: זו אפליקציה שמצריכה Apple Watch במיטה זוגית או במיטה וחצי בכדי ליהנות ממנה. יש לכם? מעולה, היא גם תעקוב אחר התנהגויות שונות שלכם כמו אכילה בשעות הלילה המאוחרות או צריכת אלכוהול, כדי לעזור לזהות אם התנהגויות מסוימות משפיעות על איכות השינה.

אפל

PrimeNap

אל דאגה משתמשי אנדרואיד, לא נקפח אתכם. נמליץ פה על יישומון חינמי מצוין שמתעד את השינה בהתבסס על תנועה ושניתן להשתמש בו גם למעקב אחר תנומות באמצע היום. גם אפליקציה זו תראה לכם את מחזורי השינה השונים והיא מאפשרת לשתף את הנתונים עם אחרים, כך שאם מישהו יגיד שאתם נראים עייפים הבוקר, תוכלו להראות לו עד כמה. היא כוללת כמה תכונות ייחודיות כמו יומן חלומות וצלילי שינה להפעלה בזמן מנוחה. פיצ'ר נחמד? אפשר להשתמש בה גם במצב טיסה.

אנדרואיד

Noisli

רבים נעזרים ב"רעש לבן" או ב"רעש ורוד" כדי להירדם, ואפליקציה סופר-פשוטה זו מאפשרת לכם לבחור את הרעש הנכון מבין צלילים שונים של רוח, רעש לבן ואפילו המולה של בית קפה כדי ליצור את פסקול השינה האידיאלי שלכם. אתם יכולים ליצור משלב של צלילים שאתם אוהב ולשמור לשימוש עתידי. טיפ: דאגו שהסמארטפון יהיה מחובר לטעינה הרחק מהכרית, כדי שלא תקומו בבוקר לסוללה ריקה.

אנדרואיד

אפל

Sleep Cycle

זה יכול להיות קצת מביך, אבל האפליקציה המצוינת הזאת יכולה להשמיע לכם איך ישנתם בנקודות זמן מסוימות כדי שתקבלו פרשנות טובה יותר לאותם רגעים בהם השינה הייתה משובשת. היא מסוגלת לזהות צלילים דוגמת נחירות, שיעול, דיבור מתוך שינה ואף תינוק ממלמל או מיילל. החיסרון שלה הוא שצריך להתחיל ולהפסיק את מעקב השינה באופן ידני, ומכיוון שהיא מנתחת קולות, ייתכן שבני הזוג הישנים בסמוך ונוחרים ישפיעו מעט על התוצאות.

אנדרואיד

אפל



עוד בנושא