שינה טובה
01 אפר, 2023

מסימני החג – חמישה סימנים שמתריעים שהגיע הזמן למזרון חדש

מסימני החג – חמישה סימנים שמתריעים שהגיע הזמן למזרון חדש

אחח… פסח! חג ההתחדשות, הניקיונות והצחצוח. אם תקפו אתכם כאבי גב שמקשים עליכם לבצע את כל אלה, כדאי לשקול לבדוק את המזרון שלכם. אולי הגיע הזמן לחדש גם אותו?

מתי מגיע הזמן להחליף מזרון? האם זה רק עניין של הרגשה (בגב התחתון בעיקר)? מראה עיניים? או שזאת פשוט המיטה הזוגית הגדולה שרכשנו לכבוד החג, שדורשת להתחדש גם במזרון מתאים? הגענו לעשות קצת סדר, עם חמישה סימנים מרכזיים שמתריעים שהגיע הזמן לקנות מזרון חדש.

אתם מתעוררים כאובים יותר

אחת מהתוצאות של שנת לילה טובה היא הקלה והרגעת השרירים מפעילויות היומיום. אם קמנו בבוקר כאובים יותר מאתמול, סיבה אחת יכולה להיות בחירת מזרון שלא מתאים לצרכי הגוף שלנו ולתנוחת השינה המועדפת עלינו, שמובילה לשינה לא סדירה ולכאבים בכל הגוף. מזרון שאינו נותן תמיכה נאותה עלול לגרום לכאבים בצוואר, בכתפיים, בגב התחתון ובירכיים. סיבה נוספת היא שהמזרון התיישן עם הזמן, וכתוצאה מכך מתחילים להופיע מידי פעם כאבים באזורים שונים בגוף. פעמים רבות, רק לאחר תקופה בה הכאבים הופכים כרוניים ופוגעים באיכות החיים שלנו, אנחנו מבינים שהמזרון הישן הוא האחראי לצוואר התפוס ולמיגרנות התכופות. כשאתם מחפשים מזרון חדש, חפשו מזרון שנותן תמיכה לאורך עמוד השדרה, והעדיפו מזרון שמותאם לגמישות המשתנה בהתאם להתפלגות משקל הגוף. דוגמה מצוינת לכך היא מזרון "ויזדום", מסדרת לאקשרי קומפורט של עמינח, עם מערכת קפיצי כיס פוקט שנותנים תמיכה ונוחות מרביים, מרכז בריאותי plus ושבעה אזורי נוחות לתמיכה מושלמת.

סימנים של שחיקה

כשהמזרון מראה סימנים בולטים של שחיקה כגון קרעים, שפשופים בבד, כתמים שהתקבעו או סיבים מתפוררים – זה הזמן להחליף אותו. ישנם סימנים מובהקים פחות כמו מילוי שזז מהמקום, שקעים במזרון או קפיץ בולט, ומומלץ לבדוק את המזרון מידי תקופה. סימנים נוספים לשחיקה הם מודעות פתאומית לתנועות של בן או בת הזוג במהלך הלילה או קושי להתהפך בגלל שקיעה אל תוך המזרון.

האלרגיות חוגגות

בעונות מעבר, אלרגיה היא לרוב פשוט אלרגיה. אף דולף, עיניים מגרדות וכחכוך בגרון הם נחלתם של רבים, והם חולפים אחרי סוף עונת הפריחה. (טיפ! כבסו תכופות את המצעים, השמיכות והכריות, להסרת האבקנים). יחד עם זאת, אם התופעה ממשיכה הרבה אחרי שעצי הזית סיימו לפרוח ומתבטאת בחוזקה בעיקר בבקרים, כדאי לשקול החלפת מזרון. במזרונים ישנים יש נטייה להצטברות של קרדית האבק. אחד מכל תשעה ישראלים אלרגי ליצור המיקרוסקופי, המצטבר בכמויות גדולות בסביבה חמה ולחה – בריפוד, במצעים ובמזרונים. בנוסף, רבים אלרגיים לעובש, בקטריות ואלרגנים אחרים, הגדלים ומתרבים על מזרונים.

פשוט הגיע הזמן

מדד ההתיישנות של מזרון מושפע מאיכות ומסוג המזרון, מהמשקל ומתנוחת השינה, ובנוסף, מהטיפול שניתן למזרון במשך השנים. ככלל אצבע, נראה כי מזרון איכותי מחזיק מעמד בין שמונה לעשר שנים. כשמחפשים מזרון חדש, חשוב לא להסתפק ברכישה חוזרת של המזרון הקודם, אלא לחפש מזרון שיתאים לצרכים המשתנים עם הגיל.

אתם לא ישנים טוב

שינה טובה, ארוכה ורציפה חיונית לבריאות הפיזית והנפשית. כאשר השינה שלנו קטועה אנחנו נמצאים בסיכון מוגבר למחלות כרוניות כגון מחלות לב וכליות, יתר לחץ דם, שבץ, השמנת יתר ודיכאון. אנחנו גם פגיעים יותר ובעלי נטייה גדולה יותר לתאונות ולפציעות. איכות שינה שנפגעת, במיוחד לאחר שלילת סיבות רפואיות, היא אחד הסימנים המובהקים שכדאי לשקול מזרון חדש.

תכירו את מזרון "ויזדום", מסדרת לאקשרי קומפורט של עמינח.

מזרון בריאות עם מערכת קפיצי כיס, המספקים תמיכה אינדיבידואלית לאורך עמוד השדרה. בנוסף, למזרון שכבת נוחות קול לטקס, ושכבת נוחות חיצונית גבוהה הכוללת מערכת השוואת לחצים ופתחי אוורור.



עוד בנושא