שינה טובה
14 דצמ, 2021

שימו שמן: השמנים האתריים שיעזרו לכם לישון

שמונה תמציות שיסייעו לכם להירדם בקלות, לישון טוב יותר ולהעמיק את שנת הלילה – כי טוב שמן טוב לשינה טובה במיוחד.
השמנים האתריים שיעזרו לכם לישון

אם אתם הורים לילדים קטנים (וכנראה שגם אם לא), השבועות האחרונים מלאים בדיונים על נסים ועל שמנים. פך השמן, שבדרך נס הצליח להאיר במשך שמונה ימים, הוא אחד מסיפורי חג החנוכה האהובים. בימי המכבים אותו שמן מחולל נסים היה כמובן שמן זית, והיום נדבר על שמנים אחרים שמחוללים נסים קטנים לא פחות.

הפרעות בשינה פוגעות באיכות החיים. אנשים המתקשים בהירדמות או הסובלים מנדודי שינה, מהתעוררויות תכופות או מהפרעות אחרות בשינה, נוטים לסבול כתוצאה מכך מתשישות, מקשיי ריכוז, מבעיות בריאותיות, מעצבנות ועוד. שמנים אתריים מפיצים ריחות המניעים את המערכת העצבית לפעולה. זו שולחת מסרים אל עבר המערכת הלימבית במוח האחראית על רגשות, זיכרונות ועוד. השילוב בין הסגולות השונות של הצמחים, כגון יכולתם להרגיע, להפחית חרדה, להוריד את הדופק או לפתוח את הסינוסים ולנקות דרכי נשימה, מקדמים שינה ומשפרים את משכה ואיכותה. וזה, עבור הסובלים מאינסומניה, הוא בהחלט בגדר נס.

השימוש היעיל ביותר של השמנים הוא על ידי טפטופם על אזורי גוף כמו חזה, שורש כף היד, מצח או גב ועיסוי קל. שילוב בין חדירת השמן באופן תת עורי וכניסתו למחזור הדם, בנוסף לסגולות הנספגות דרך מערכת הנשימה, מיעלות ומשפרות את התהליך. במקרים בהם השמן בא במגע עם העור יש להשתמש בשמן נשא ניטרלי, כמו שמני זית, קוקוס או שקדים, המעורבב עם מספר טיפות של השמן האתרי הייעודי. לפני השימוש המומלץ לבדוק את תגובת העור לכל אחד מהשמנים על ידי עיסוי טיפה זעירה של שמן אל שורש כף היד והמתנה של 24 שעות על מנת לוודא שאין תגובה.

אפשרויות שימוש נוספות כוללות נרות ארומתרפיים המוצבים במקום בטוח ותחת השגחה בלבד, טיפות שמן על הכרית, הסדין או פיסת בד המונחת ליד המיטה, שימוש במפיץ ריח/דיפיוזר, טפטוף שמן לתוך אמבטיה חמימה או אל תוך קערת מים חמים המונחת לצדך.

ומכיוון שטוב שמן טוב לשינה טובה, קבלו רשימה של 8 שמנים אתריים המסייעים בהשגת שינה איכותית ועמוקה.

שמן לבנדר: מרגיע ומנחם, מסייע בהירדמות ומאריך את משך השינה העמוקה החיונית להורדת הדופק ולהרפיית השרירים.

שמן קמומיל: להפחתת לחץ ומתח. שמן קמומיל מקל על עצבות ודכאון, מרגיע את המחשבות ומאפשר לגוף להשתחרר אל תוך השינה. לאפקט הרגעה נוסף, כדאי לשתות כוס תה קמומיל לפני השינה.

שמן אקליפטוס: למען הסינוסים. אם החלוצים הצליחו לייבש באמצעותו ביצות, אז ברור שלנזלת אין סיכוי. שמן אקליפטוס מפרק את הליחה מהסינוסים ומאפשר לקחת נשימות עמוקות, מקדמות שינה. עסו את החזה עם שמן אקליפטוס (בתוך שמן נשא) להקלה על צינון ולשיפור השינה.

שמן ברגמוט הדרי: להבדיל ממרבית השמנים ההדריים הנוטים לעורר ולהמריץ, שמן ברגמוט דווקא מסייע בהאטת הדופק והורדת לחץ הדם. השינויים הפיזיולוגיים מדמים את הגוף לקראת שינה ומסייעים בהירדמות.

שמן אזוב מתוק: לשינה מתוקה. שמנים רבים מסייעים בהירדמות, אך השימוש בשמן אזוב מתוק מקדם ששנת לילה רציפה. השמן מרגיע פיזית ורגשית, ומאפשר הגעה לשנת לילה עמוקה, מחיה ומחזקת.

שמן מנטה: לניקוי הראש ודרכי הנשימה. הריח נפלא, מנחם ומרגיע, ובעיקר – פותח את דרכי הנשימה ומאלחש אותן מעט, להקלה על גודש וכאבים. אפילו הנחירות יפסקו.

שמן ילנג ילנג: שמן אסייאתי – מיצוי העצים הפירותי מסייע בהורדת לחץ הדם והדופק, מרגיע ויוצר את התנאים הגופניים הנחוצים לשינה עמוקה.

שמן סנדלווד: מעץ האלמוג. זהו שמן יקר יחסית, ונחשב לאחד השמנים היעילים ביותר להשגת מנוחה עמוקה, בזכות היכולת לאזן מצבי רוח ורגשות. התכונות המרגיעות מכניסות את הגוף (ואת הנפש) למצב חיוני של שלווה, לקראת שנת הלילה עמוקה ומרעננת.



עוד בנושא