עיצוב
27 יונ, 2023

מקדש של מנוחה משלכם. עקרונות הפנג שוואי בחדר השינה

פאנג שואי חדר שינה

כולנו חולמים על חדר שינה מרגיע, מזמין ומפתה, כזה שנצפה להגיע אליו בסוף היום, כזה שיטעין אותנו באנרגיות ליום חדש וישרה בנו שלווה, רומנטיקה ונינוחות. לפי תורת הפנג שוואי חדר שינה צריך להיות הרמוני ויש כללים וכלים מאוד ברורים ליצירת ההרמוניה המיוחלת. אז אספנו את העקרונות הכי בולטים לסידור חדר שינה לפי הפנג שוואי- גזרו ושמרו:

המיטה היא המלכה של החדר

לפי הפנג שוואי מיטה היא אחד הרהיטים החשובים בסביבת החיים היומיומית שלנו. וההתייחסות אליה מתבטאת בכמה דרכים:

מיקום המיטה

מצד אחד חשוב למקם את המיטה כך שתוכלו לשכב עליה ולראות את דלת הכניסה לחדר, ובכך לייצר תחושת ביטחון ויציבות. אך עם זאת, הימנעו מלמקם את המיטה בדיוק מול הדלת כדי לא לאבד את הזרימה הנכונה של האנרגיה.

גב מיטה

השימוש בראש או גב מיטה הנשען על קיר, מספק תחושת תמיכה וביטחון. מומלץ להעדיף גב מיטה עשוי מעץ או עטוף בבדים רכים ופחות מסורגי ברזל העשויים לייצר תחושה של כלא.

יציבות המיטה

בחרו במזרנים איכותיים ויציבים שישלימו את תחושת הביטחון. מזרון חורק, מתנדנד או בלוי עשוי להפריע לאנרגיה ההרמונית בחדר.

מתחת למיטה

השאירו את החלל הריק מתחת למיטה פנוי לזרימת אנרגיה חופשית. הימנעו מאחסון של פריטים מתחת למיטה והבטיחו לעצמכם שינה בריאה וטובה יותר.

מיטה מוצעת 

לפי הפנג שוואי מיטה מוצעת היא בסיס ליום טוב! הבחירה להתחיל את היום בסידור המיטה, מתיחת הסדינים וקיפול השמיכות, היא בחירה ביום חדש, בהתחלה נעימה ליום ובחזרה בסוף היום למיטה נקייה ומזמינה ולא למיטה סתורה שאספה לתוכה את האנרגיות של יום האתמול.

שימוש נכון בצבעים 

כדי לייצר את האווירה ההרמונית שמקדם הפנג שוואי בחדר השינה, יש לשמור על איזון גם בצבעוניות בחלל. הצבע הלבן משדר קור וניכור, ואילו הצבע האדום משדר עוררות, חיות וסחרור שפחות מתאימים לחדר השינה. נסו להשתמש בצבעוניות שנמצאת באמצע הטווח ביניהם. בגוונים רכים, נעימים ונייטרליים, וממשו אותם בסדינים, שמיכות, כריות נוי, וילונות, שטיחים ואביזרים שיקשטו את החלל.

השאירו מקום לזוגיות

כדי לשמר זוגיות טובה או כדי לזמן זוגיות לחייכם, כדאי לעצב חדר שינה המשלב אלמנטים זוגיים:

מכשירי טכנולוגיה- מחוץ לתחום!

מצטערים, אבל למכשירים טכנולוגיים כמו מחשבים, טלפונים, טלוויזיות, טאבלטים ואפילו מכשירי כושר, אין כניסה לחדר השינה! הם מביאים איתם אווירה של לחץ, עבודה, חששות ומפריעים להתמקדות שלנו במנוחה וברוגע. השאירו את המכשירים מחוץ לחדר השינה והרחיקו את מטעני המכשירים הסלולריים מהראש.

הקפידו על זרימת אוויר 

כדי לשמור על אוויר נקי ורווי בחמצן, חשוב לאוורר את חדר השינה לעתים קרובות. פתחו חלונות, אפשרו כניסת אוויר צח ורענן וחדשו את האנרגיות בחדר. גם שמנים אתריים יכולים לסייע בטיהור האוויר בחדר.

סידור חדר שינה לפי כללי הפנג שוואי לא מצריך מאיתנו התארגנות מורכבת או התאבזרות מעיקה, אלא רק מחשבה פתוחה על האווירה שאנחנו מחפשים בחדר, על הפרטנר שאיתו אנחנו חולקים את המיטה ועל האנרגיה שאנחנו רוצים לישון ולהתעורר איתה בכל יום מחדש.



עוד בנושא