לחורף יש יתרונות רבים, אבל הוא גם מביא אתו את מחלות החורף, שנדמה שכמעט אין סיכוי להימנע מהן. בעוד שאחד הדברים החשובים ביותר כשחוטפים שפעת, דלקת גרון או אפילו התקררות – הוא להקפיד על שעות שינה סדירות, דווקא אז אנחנו מוצאים שקשה לנו במיוחד להירדם. עבור אלה שסובלים מהקושי, ריכזנו שבעה טיפים שיכולים מאוד לעזור.

הקפידו על מקלחת חמה לפני השינה

למקלחת החמה יש המון יתרונות, ובהם הרגעת השרירים, שבדרך כלל כואבים ותפוסים בזמן השפעת, כמו גם הרוגע הכללי שהיא משרה על הגוף. יחד עם אלו, יש לה יתרון מרכזי נוסף: בעוד השפעת תייבש לרוב את מערכת הנשימה, יכולים האדים מהמקלחת החמה "לפתוח" את היובש שנוצר בתעלות האף, ולייצר זרימת אוויר טובה יותר. אם יש לכם אפשרות להתפנק באמבטיה חמה זה יכול להועיל אף יותר, מכיוון שכך תוכלו לשבת בתוך חדר האמבטיה שיתמלא אדים ולנשום אותם דקות ארוכות.

השתמשו במשככי כאבים ייעודיים לשנת לילה

על פניו מדובר בטיפ מובן מאליו, ואולי דווקא בגלל זה – כדאי לשים עליו דגש. דעו שבהרבה מאוד מקרים, משככי הכאבים שתבחרו יכולים דווקא להשאיר אתכם ערניים ונמרצים, בין השאר כי חלק מרשימת הרכיבים כוללת קפאין ורכיבים ממריצים נוספים מהסוג הזה. לעומתם, משככי כאבים רבים שמיועדים רשמית לשימוש בלילה מכילים פעמים רבות רכיבים שונים שמגבירים את תחושת הנמנום.

גרגרו מי מלח

בהרבה מאוד מקרים, הסיבה שלא נצליח להירדם בזמן השפעת היא מתוך כאבים, לרוב כאבי גרון, שלא נותנים מנוח. אם אתם מרגישים שהגרון מציק וטורד את מנוחתכם, נסו לגרגר מי מלח לפני השינה וחזרו על הפעולה הזו פעמיים עד שלוש. מי המלח מחטאים את הגרון ויכולים להוביל לתחושה של הקלה מיידית, ומתוך כך להקלה על ההירדמות.

הגביהו את מנח השינה

תנו לכוח הכבידה לעבוד עבורכם ותוודאו שאתם מרימים את הראש בזמן השינה. ברגע שתוסיפו כריות ותלכו לישון כשהראש מורם ומוטה למעלה, תוכלו לגרום לסינוסים להתרוקן בקלות יתרה, ואילו אם תישארו במצב שכיבה רגיל – האף עלול להיסתם אפילו יותר במהלך הלילה, מה שבוודאי לא יקל עליכם בתחזוק שינה רציפה. הדרך הטובה ביותר היא להגביה את המיטה עצמה, במקרה של מיטה מתכווננת, ואם אתם משתמשים בכריות – עשו בהן שימוש במידה.

שפעת ושינה

עוד בנושא:

סובלים מאלרגיה? הנה עשרה טיפים שיעזרו

סובלים מנדודי שינה? אולי תנסו יוגה

שתו תה עם ג'ינג'ר ודבש

זהו אמנם טיפ כללי לימי השפעת הקשים, אבל לפני השינה הוא יעזור במיוחד. אדי התה יכולים לעזור בריכוך היובש שנוצר בתעלות האף, להפחית את הליחה ולהביא לזרימת אוויר טובה יותר. הדבש יכול לעזור להרגיע את הגרון והג'ינג'ר ידוע בסגולותיו המרפאות. כך או כך, רצוי לפני השינה שלא לאכול ארוחות כבדות מדי ולהתמקד במזונות ושתיה קלים לעיכול.

אל תשתו אלכוהול

רבים חושבים שהאלכוהול יגרום לתחושת נמנום, או להירדמות קלה יותר – וייתכן שזה נכון. עם זאת, האלכוהול עלול לגרום לכם להתעורר הרבה יותר במהלך הלילה, לייבש אתכם, לנפח את הסינוסים ולהגיב לשילוב עם משככי הכאבים בצורה לא מיטבית, לכן כדאי לדחות את שתיית האלכוהול לימים שמחים ובריאים יותר.

שימוש בטכניקות הירדמות כלליות

אם הכאבים לא פוסקים וההירדמות קשה במיוחד, זרמו עם הקושי ונסו להתפנק: קומו, שתו עוד כוס תה, קראו ספר, עשו מקלחת חמה. אפילו לכו ושבו בסלון – אפילו מול מסך הטלוויזיה (שבימים כתיקונם, מומלץ פחות להירדם מולו). ברוב המקרים, ההירדמות כבר תבוא מעצמה.