בקצב המטורף של החיים המודרניים, שנת לילה טובה היא הכרחית לבריאות הפיזית והנפשית שלנו. בדרך לשינה טובה חשוב להצטייד במזרון איכותי שמתאים לכם – ורצוי לבחור גם בשותף או שותפה אידיאליים. אם אתם עדיין מתלבטים איזה פתק לשים בקלפי ב-9 באפריל, קחו בחשבון שבחירת מזרון שיתאים לשניכם היא משימה מאתגרת לא פחות. הרי מה שנוח לאחד עשוי להיות סיוט לאחר. למזלנו, בשוק קיימים היום סוגים רבים של מזרונים זוגיים, כך שתוכלו בוודאות למצוא מזרון שעונה על הצרכים של שניכם. איך עושים את זה? הנה המדריך לבחירת מזרון זוגי:

עשו הערכת מצב
לפני שאתם ניגשים למשימה חשוב להתחיל ביישור קו: דברו על מה התאים ולא התאים לכל אחד מכם במזרון שבו השתמשתם עד היום ולמה אתם זקוקים כדי לישון טוב באמת. קבעו תקציב, עשו רשימה של מה שכל אחד מכם רוצה במזרון מבחינת גודל וקשיחות וכך תוכלו לצמצם ולדייק את מלאכת החיפוש.

החליטו על גודל המזרון
גם אם אתם חולמים לישון כפיות לילה שלם, עדיף לאפשר כמה שיותר מרחב אישי על המיטה. קחו בחשבון שאדם מתהפך 60-40 פעמים בלילה בממוצע, לכן עדיף ללכת על מזרון כמה שיותר גדול – בהתאם למידות חדר שינה ולאפשרויות הכלכליות כמובן. חשוב לדעת גם שככל שמתבגרים השינה נעשית פחות רגועה והאדם זקוק ליותר מרחב. מידות מזרן זוגי מתחלקות כך: הגודל הסטנדרטי של מזרון זוגי הוא 140 ס"מ רוחב באורך 200-190 ס"מ. במזרון קווין סייז הרוחב הוא 160 ס"מ, ובקינג סייז הוא 180 ס"מ. העיקרון לבחירת האורך הוא 15-10 ס"מ יותר מהגובה של האדם הגבוה ביותר שאמור לישון על המזרון.

בחרו את דרגת הקושי
קשה, חצי קשה או רך הן דרגות הקושי המקובלות של מזרונים כיום. מדובר בעיקרון כללי ביותר, לכן חשוב לא להתייחס רק לקטגוריה אלא לבדוק אם המזרון באמת נוח, וכמובן לעשות זאת בשכיבה ולא בישיבה. אם אתם ישנים בעיקר על הבטן יתאים לכם מזרון קשה יותר כדי למנוע הקשתה של הגב. אם אתם שוכבים בעיקר על הגב או על הצד כדאי לכם לבחור במזרון חצי קשה או רך. לזוגות עם העדפות מנוגדות, חברות המזרונים המובילות מציעות מזרונים עם דרגת קשיחות שונה לכל צד של המיטה.

עוד בנושא:
קמים כל בוקר עם גב תפוס? הנה 4 כללים לשינה שיפחיתו את הכאבים

כל הדרכים לשמור על המזרון נקי

בדקו עד כמה אתם רגישים
למי שמתעורר בקלות, תזוזות של אדם נוסף עשויות להפוך את השינה לבלתי נסבלת. לכן, במקרים כאלה כדאי לבחור במזרון עם מערכת קפיצים מבודדים. כשהקפיצים מבודדים הכיווץ שלהם לא משפיע על הקפיצים הסמוכים, מה שמקטין את הטלטלות והתנודות של המזרון ואפשר לזוז ולהתהפך במהלך השינה בלי שהאדם השני ירגיש בכך.

קחו בחשבון העדפות מיוחדות
אם אתם נוטים להזיע מתוך שינה, חשוב לדאוג שלמזרון יהיו פתחי אוורור כדי שתיספג בו כמה שפחות זיעה והוא יישמר לזמן רב יותר. אם אתם אלרגיים לאבק, למשל, כדאי לבחור מזרון היפואלרגני נושם, שעשוי מלטקס טבעי ולא מאפשר לאבק, לחיידקים או לבקטריות להתקבע בו.

אל תוותרו על בדיקה בשטח
שניכם חייבים להתייצב למעמד בחירת המזרון, כי למשקל המצטבר יש השפעה על יכולת התמיכה של המזרון וגם כי מזרון לא קונים בשלט רחוק – חייבים לבדוק איך מרגישים כששוכבים עליו. חלצו את הנעליים ושכבו על המזרון בנחת. אף אחד לא ממהר. בדקו את כל התנוחות ושהו מירב הזמן בתנוחה שמועדפת עליכם. תבחנו איך אתם מרגישים בצוואר ובגב ועד כמה אתם חשים את התזוזות של בן או בת הזוג. מומחים ממליצים לבחון את המזרונים בשעות הערב, כשעייפים. בשעות הבוקר הגוף נמרץ וערני, כך שכמעט כל מזרון ירגיש לכם טוב ומתאים.