שינה טובה
01 מאי, 2023

כדאי שתשנו על זה: 10 טיפים לבחירת המזרון המנצח

כדאי שתשנו על זה: 10 טיפים לבחירת המזרון המנצח

כולם יודעים שכדי לישון טוב צריך קודם כל לבחור את המזרון הנכון. אבל איך תדעו איזה מזרון מתאים במדויק לצרכים, למבנה הגוף ולהרגלים שלכם? לכבוד חודש השינה הטובה, קבלו כמה עצות חשובות

הוא משפיע על איכות החיים שלנו, על רמת האנרגיה ואפילו על מצב הרוח, אבל לא כולנו משקיעים מספיק בבחירת מזרון השינה המנצח, זה שייקח אותנו היישר אל ארץ החלומות. עם כל-כך הרבה אפשרויות בשוק, איך תדעו לבחור את המזרון הטוב ביותר עבורכם? הנה 10 טיפים שיעזרו לכם לישון בשקט.

  1. קשה או רך: רמת המוצקות של מזרנים נעה בין רך מאוד למוצק מאוד. המזרון המושלם צריך להיות מוצק מספיק כדי לתמוך בגופכם, אבל לא מוצק מידי, עד כדי אי-נוחות. בדיקה פיזית והתנסות בחנות תהיה הדרך הנכונה ביותר לבחור בדרגת הקושי המתאימה לכם. מזרונים נוחים יותר הם מזרוני קפיצים בעלי שכבות העשויות מחומרים מתקדמים כמו לטקס או ויסקוג'ל. חומרים אלה מפזרים את משקל הגוף בצורה שווה על פני המזרון. אגב, אם ההעדפות שלכם שונות מאלה של בן או בת הזוג שלכם, אין סיבה להתפשר. בשוק קיימים מזרונים זוגיים עם דרגות קושי שונות בכל אחד מצדי המזרון, כך שכל אחד מכם יכול לבחור את הדרגה המתאימה לו.
  2. סוג המזרון: יש מספר סוגים של מזרונים זמינים בשוק, בהם ויסקו (ספוג זיכרון), לטקס, קפיצים ועוד. לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. ויסקו למשל הוא מזרון נעים ונוח שמקבל את צורת גוף האדם ששוכב עליו. מזרון מסוג זה מתאים להפחתת לחצים. אם אתם אנשים שסובלים מאלרגיה לאבק, כדאי שתשקלו לקנות מזרון לטקס העשוי מחומר טבעי. למדו מעט על כל סוג מזרון לפני הקנייה ובחרו את זה שהכי מתאים לצרכים שלכם.
  3. הגודל כן קובע: המזרון צריך להיות גדול מספיק כדי שתוכלו לנוע בו בנוחות במהלך הלילה, בין אם אתם ישנים לבד ובין אם אתם חולקים מיטה זוגית. מומלץ לקנות מזרון שארכו כ-20 ס"מ יותר מגובה האדם הישן.
  4. תנוחת שינה: לתנוחת השינה שלכם יכולה להיות השפעה משמעותית על סוג המזרון המתאים לכם ביותר. לדוגמה, אם אתם ישנים על הגב, מזרון מוצק ברמה בינונית עשוי להיות אידיאלי, בעוד שמזרון רך ממנו עשוי להתאים לכם יותר אם אתם נוהגים לישון על הצד.
  5. תקציב: טווח המחירים של מזרונים רחב מאוד ולכן חשוב להגדיר תקציב לפני שמתחילים לחפש. גם אם התקציב שלכם מוגבל, אל תתפתו לקנות מזרון זול מחברה לא מוכרת והקפידו לרכוש את המזרון מיצרן מוכר ואמין, העומד בתקן איכות בינלאומי. בחנויות המתמחות תוכלו גם להתייעץ עם בעלי מקצוע אמינים, שיעזרו לכם לבצע בחירה נכונה.
  6. עמידות: המזרון שתבחרו צריך להיות עמיד מספיק כדי להחזיק מעמד בין שבע לעשר שנים לפחות. חפשו מזרונים שעשויים מחומרים איכותיים ובעלי תקופת אחריות ארוכה.
  7. ויסות טמפרטורה: אם אתם סובלים מחום במהלך השינה, חפשו מזרון עם טכנולוגיית קירור, כמו קצף ספוג ג'ל או חומרים נושמים, כדי לעזור לווסת את טמפרטורת הגוף שלכם. אדם ממוצע מאבד כחצי ליטר נוזלים במהלך שנת הלילה. כדי למנוע הצטברות לחות בתוך המזרון, יש לוודא כי בד המזרון עשוי מסוגי בד אווריריים כמו בדי סריג, או בדי ג'אקרד. ודאו גם שהמזרון מצויד בפתחי אוורור.
  8. אלרגיות: אם אתם סובלים מאלרגיות, חפשו מזרון היפואלרגני העשוי מחומרים עמידים בפני קרדית האבק ואלרגנים אחרים. ודאו כי בדי המזרון עברו תהליך אנטי בקטריאלי המונע התפתחות בקטריות וחיידקים.
  9. בידוד תנועה: אם אתם חולקים את המיטה עם בן/בת זוג, כדאי לשקול לרכוש מזרון עם בידוד תנועה טוב. כך המזרון יספוג את תנועות בן/בת הזוג, ולא יפריע לכם כשהם זזים או קמים מהמיטה. מזרני ויסקו ולטקס נוטים לבידוד תנועה טוב, בעוד שמזרני קפיצים פנימיים מעבירים יותר תנועה.
  10. תקופת ניסיון ומדיניות החזרה: לפני רכישת מזרון כדאי לבדוק את תקופת הניסיון ואת מדיניות ההחזרה. חברות מזרונים רבות מציעות תקופת ניסיון, שבמהלכה תוכלו להחזיר את המזרון אם אינכם מרוצים ממנו.

לרגל חודש השינה הטובה, אנחנו מזמינים אתכם לרכוש את מזרון החלומות שלכם במבצע משתלם במיוחד, ללא מע"מ (בתוקף עד ה31.05 בכפוף לתקנון). הקליקו כאן >>



עוד בנושא