שינה טובה
18 מרץ, 2024

טיפים לבחירת גודל המיטה הזוגית שלכם.

עוברים דירה? התרחבתם מיחיד לזוג? מתחשק לכם להשתדרג או סתם החלטתם להחליף מיטה? ריכזנו את כל הטיפים שיעזרו לכם לבחור בין גודל מיטה זוגית סטנדרטית, גודל מיטה קינג סייז וכל גודל שמציע שוק המיטות הזוגיות.
גודל מיטה זוגית

מיטה היא לא עוד רהיט או אביזר נוי בבית. בבחירת המיטה צריך להתייחס ללא מעט פרמטרים כדי להבטיח לעצמכם את הבחירה שמתאימה בדיוק בשבילכם כך שתוכלו ליהנות משינה איכותית ובריאה. אחד הפרמטרים החשובים הוא גודל המיטה הזוגית. מיטה גדולה מדי עשויה לסגור את חלל החדר ולא להשאיר מקום לריהוט והצרכים מסביב, ומיטה זוגית בגודל סטנדרטי יכולה להיות קטנה מדי לבני זוג הנוטים להסתובב ולהתרווח במיטה.

מידות המיטות המוצעות היום הן בדרך כלל:

 מיטת יחיד- גודל מיטה המותאם לאדם אחד. רוחב המיטה יהיה בד"כ 80-100 ס"מ ואורכה 190-200 ס"מ

מיטה וחצי- מיטה הפופולארית בעיקר בקרב בני נוער הזקוקים למידה קצת יותר רחבה ממיטת היחיד, אבל עוד לא מוצאים צורך במיטה הזוגית. מידות המיטה וחצי הן בד"כ 120 ס"מ רוחב ו-200 ס"מ אורך.

מיטה זוגית סטנדרטית- לרוב תופיע במידות 140-150 ס"מ לרוחב ו-200 ס"מ לאורך

מיטת קווין סייז- לרוב תופיע במידות 160-170 ס"מ לרוחב ו-200 ס"מ לאורך

מיטת קינג סייז- לרוב תופיע במידות 180-200 ס"מ לרוחב ו-200 ס"מ לאורך

נקודות שחשוב להתייחס אליהן בבחירת גודל המיטה: 

בחנו את חלל החדר 

 בדקו האם גודל החלל יאפשר לכם להכניס גודל מיטה קינג סייז ולהתפנק על מיטה זוגית מרווחת, האם מידות החדר מאפשרות לכם גודל מיטה זוגית סטנדרטית בלבד והאם בכלל כדאי לחפש פתרון יצירתי התופס מינימום מקום כמו ספה הנפתחת למיטה זוגית בשעת הצורך.

 התייחסו לצרכים שלכם 

בחנו את הרגלי השינה שלכם: האם אתם אוהבים להתכרבל ולישון קרוב זה לזה במרכז המיטה? האם אתם נוטים להשאיר מקום גם לילדים המצטרפים לשינה במיטה שלכם? האם אתם זקוקים למרחב ומרווח? האם אחד מבני הזוג גבוה במיוחד או בעל משקל רב? כל אלה חשובים בבחירת גודל המיטה הזוגית.

  עיצוב המיטה 

כשאתם בוחרים את החומר ממנו עשויה המיטה, את עובי הרגליים, גב המיטה, הצבעים והסגנון, ודאו שהם מתחברים עם האווירה הכללית בחדר השינה שלכם. לדוג' אם אתם מתחברים יותר לסגנון הכפרי חפשו מסגרת מיטה מעץ שתכניס חום וארציות לחדר, ואם אתם יותר טיפוסים שלעיצוב מודרני, מיטת מתכת שחורה לרוב תעשה את העבודה.

 אל תשכחו לבחון גם את גובה המיטה! 

 גובה המיטה, לא פחות חשוב מאורכה ורוחבה. יש מי שיעדיפו מיטה נמוכה המונחת כמעט עלך הרצפה, ויש מי שירגישו שהם זקוקים לתמיכה שתאפשר להם לשבת על המיטה ולקום ממנה בנוחות מבלי לסבול מכאבי גב. בחנו את הצרכים וההעדפות שלכם בעניין, מצאו את גובה המיטה המתאים לכם ואל תשכחו לקחת בחשבון גם את גובה המזרן המונח עליה!

לסיכום- בגודל מיטה זוגית אין נכון או לא נכון. לכל אחד יש את הצרכים והמגבלות שלו וחשוב לבחור את המיטה הזוגית בגודל המדויק בשבילכם!



עוד בנושא