שינה טובה
09 יול, 2023

המדריך השלם לשינה טובה בחופשת קמפינג

לינת שטח לא חייבת להיות מתישה ולא נוחה. הנה 8 טיפים לשינה באוהל שיאפשרו לכם להתעורר בבוקר עם חיוך גדול על הפנים

הקיץ בעיצומו, הקייטנות כמעט נגמרו והילדים כבר מטפסים על הקירות. זה בדיוק הזמן לארוז את המשפחה (ולא מעט ציוד) ולצאת לקמפינג בחיק הטבע. כדי שלא תחזרו מותשים הביתה, אספנו עבורכם כמה טיפים שיהפכו את השינה באוהל לחוויה נעימה ואפילו מפנקת:

  1. בחרו אוהל בגודל המתאים: כדי שלא תצטופפו בלילה באוהל מחניק, חם ודחוס, כדאי לבחור אוהל שיהיה מרווח מספיק ויתאים בגודלו להרכב שלכם. אם אתם למשל משפחה של זוג הורים ושני ילדים, כדאי לכם להשתמש באוהל המוגדר לשישה או אפילו שמונה אנשים. כך יהיה לכל אחד מכם מספיק מרחב ותוכלו גם להכניס אליו בנוחות את כל הציוד הדרוש.
  2. אתרו את המיקום הנכון: לפני שאתם מתמקמים ללילה, חפשו אזור שטוח ונקי מסלעים או ענפים. במידת האפשר, מקמו את האוהל באזור מוצל, כדי שלא יצבור חום במהלך שעות היום.
  3. השקיעו בציוד שינה איכותי: קנו שק שינה טוב שמתאים למזג האוויר הקיצי של ישראל. פנקו את עצמכם במזרון שטח איכותי שיוסיף לכם שכבת נוחות ובידוד מהקרקע, כך שאם בכל זאת פספסתם איזו אבן מתחת למזרון, לא תרגישו כל הלילה כמו גיבורת הסיפור "הנסיכה והעדשה".

מזרונים מתנפחים יכולים להיות פינוק משמעותי, אבל קחו בחשבון שהם תופסים יותר מקום באוהל, ושתזדקקו למשאבה כדי לנפח אותם. אם אתם ממש רוצים להרגיש כמו בבית, הביאו אתכם את הכרית שאתם הכי אוהבים או את שמיכת הקיץ המועדפת עליכם.

  1. שמרו על אזור השינה שלכם נקי ומאורגן: אם אתם לא רוצים שבעלי חיים (וכמובן נמלים) ייכנסו לכם לאוהל ויחפשו אוכל, הקפידו לאחסן מוצרי מזון באריזות סגורות וזרקו שאריות לפח במרחק בטוח מהאוהל.
  2. הגנו על עצמכם מפני זבובים, יתושים ומיני מזיקים: הקיץ הישראלי שופע בחרקים מטרידים – הקפידו להימרח לפני השינה בתכשירים נגד יתושים, אחרת כל הלילה תתגרדו ותחפשו את מקור הזמזום הטורדני שבאוהל. מלבד תכשירים למריחה או תרסיסים, ניתן לקנות סוגים שונים של קוטלי יתושים, כמו מדבקות מיוחדות, צמידים, פנסי אור כחול קוטלי יתושים ועוד.

בחרו באוהל עם פתחי אוורור המכוסים ברשת והקפידו כל הזמן לסגור את הרשתות. כדי להימנע מהפתעות כואבות ולעתים מסוכנות, הכניסו את נעלי ההליכה שלכם בלילה לאוהל או שתבדקו אותן היטב לפני שאתן תוחבים אליהן את הרגל בבוקר.

  1. היערכו לסימפוניה לילית: קולות הטבע יכולים להיות דרך מרגיעה מאוד להירדם בלילה, אבל אם אתם לא רגילים אליהם, הם יכולים להוציא אתכם משלוותכם. וזה עוד לפני שדיברנו על הנחירות של מי שישן לצדכם או נמצא באוהל הסמוך. אם השינה שלכם קלה, קחו אתכם לקמפינג אטמי אוזניים שיעזרו לכם לעבור את הלילה בשקט.
  2. וסתו את הטמפרטורה: התלבשו בבגדים קלים, נוחים ונקיים, מבדים סופגי לחות כמו במבוק או כותנה. אם אין לכם מקור חשמל קרוב או גנרטור, הביאו אתכם מאוורר קטן שפועל על סוללה.
  3. אל תזניחו את עצמכם: הקפידו להשתמש במהלך היום בקרם עם מקדם הגנה גבוה לגוף ולפנים, כדי שהעור שלכם לא יצרוב במהלך הלילה ויפריע לכם לישון. אחרי יום שלם בטבע, כדאי להשקיע כמה דקות בטיפוח עצמי, כדי שתוכלו לקום עם תחושה רעננה. נקו היטב את הפנים לפני השינה ואל תשכחו להשתמש בקרם לחות.

זכרו שכל הרעיון בקמפינג הוא לחבק את הטבע ולהתחבר אליו, כך שלא בטוח שתרגישו בנוח בדיוק כמו בבית. אבל עם קצת תכנון מוקדם וציוד נכון, זו יכולה להיות חוויה בלתי נשכחת שתרצו לחזור עליה בכל שנה.



עוד בנושא