עיצוב
11 יול, 2022

עם קצת עזרה: האקססוריז המושלמים לשינה טובה

עם קצת עזרה: האקססוריז המושלמים לשינה טובה

לא ישנים טוב מספיק? זה בגלל שלא שמעתם עדיין על מנורת מלח, פיג'מת במבוק או ספירת חוטים גבוהה

אין דבר יותר כיף מאשר לצנוח למיטה רכה ומזמינה בסוף יום עבודה קשה ולנדוד אל עולם החלומות – בדרך לבוקר חדש ומלא אנרגיה. אבל למען האמת, לא לכולנו יוצא ליהנות משינת לילה מושלמת שכזו בגלל טרדות אישיות, מצבים רפואיים שונים או הפרעות שינה תדירות. אקססוריז שונים הקיימים כיום בשוק יכולים לשפר בצורה דרמטית את זמן ההירדמות – ואת איכות השינה:

מנורה המדמה את אור השמש השוקעת – רוצים לקרוא ספר לפני השינה ולהירדם ישר אחר כך? מנורה מיוחדת לחדר השינה מתוכננת כך שהאור שלה יתעמעם במהלך כ-45 דקות עד לכיבויה המוחלט. המנורה מחקה את השמש השוקעת, גופנו מגיב בהתאם ויודע שהגיע הזמן לישון בערך 20 דקות לתוך מחזור האור.

מזרון תומך ואנטי בקטריאלי – מטבע הדברים המזרון מהווה את הפריט הראשון במעלה ביצירת חווית שינה מושלמת. בשוק אביזרי השינה ניתן למצוא כיום מזרונים המספקים פונקציות מפנקות ובריאותיות גם יחד, כמו למשל תמיכה לכל הגוף ובעיקר לחלק הרגיש של עמוד השדרה, חיזוק מיוחד לשליש האמצעי של המזרון למניעת שקעים, מזרנים העשויים מחומרים מתקדמים כגון לטקס או ויסקוג'ל המפזרים את משקל הגוף בצורה שווה על פני המזרן, וכן מזרנים בעלי בדים אנטי בקטריאליים המונעים התפתחות בקטריות ומיקרובים שונים.

כרית אנטי אלרגנית – רובן המכריע של הכריות נוטות להפוך לביתן השני של קרדית האבק ואלרגנים נוספים, הגורמים במהלך שנת הלילה לתגובה אלרגית הגוררת אף סתום ונחירות. נחירות כידוע גורמות להפרעות שינה מרובות גם לנוחר וגם לבן הזוג. לכרית משי, למשל, יש יכולת אנטי אלרגנית טבעית הפותרת את הבעיה.

מצעי 100% כותנה עם ספירת חוטים גבוהה – אם בא לכם ליהנות ממצעי יוקרתיים ומפנקים במיוחד, חפשו סדינים ושמיכה בעלי ספירת חוטים גבוהה המעניקה תחושה סופר-רכה. ככלל, העדיפו מצעים מ-100% כותנה השומרים על הטמפרטורה הנכונה לגופכם לאורך כל הלילה.

פיג'מות למתקדמים – פיג'מה היא כבר מזמן לא בוקסר מתפורר עם גופיית סבא לבנה. כיום ניתן למצוא בעולם פיג'מות-על שיעזרו לכם להגיע למטרה הנכספת – שינת לילה טובה ומספקת. על שלל פיג'מות אלו ניתן לציין פיג'מות המבוססות על תערובת מינרלים אשר סופגות וממירות את חום הגוף לאנרגיה אינפרא-אדומה, באופן שעוזר לנו לישון בנוחות רבה יותר. פיג'מות המונעות הזעה ונשארות יבשות תוך שמירה מיטבית על חום הגוף בשינה, ואפילו פיג'מות העשויות מחוטי במבוק אקולוגיים ואנטי בקטריאליים המעניקים תחושה אוורירית ונעימה במיוחד. גגלו ותמצאו.

מנורת מלח – בלא מעט בתים וחדרי טיפולים ניתן לפגוש במנורת מלח מרשימה בעלת אפקט טיפולי, כך אומרים. המנורה עשויה מגבישי מלח, כאלו שמגיעים ממעמקי האדמה, וחימום הגביש מפזר באוויר יונים שליליים וכמובן רסס מלח שידוע בשלל תכונות בריאותיות – במיוחד עבור בעיות נשימה ואיכות השינה.

שעון יד לניטור השינה – אפליקציית השינה של Apple Watch  עוזרת לעקוב אחר השינה שלנו במהלך הלילה עם  מדדים כמו דופק, ירידה בדופק בשינה, הפרעות ושעות שינה לאורך זמן. האפליקציה יכולה גם לתייג התנהגויות ספציפיות אותן אנו עושים לפני השינה כמו צפייה במסכים, שינה עם מסיכת עיניים או מכשיר אדים, נטילת תוספי מזון ועוד, ולבדוק האם וכיצד הם משפיעים על חווית השינה. כך היא עוזרת למשתמשים בה לקבל יותר שליטה על שינת הלילה שלהם וללמוד כיצד הפעולות הקודמות לשינה משפיעות עליה. חפשו גם את המקבילות שצצו לענקית הטכנולוגיה.

אל תיכנעו לתנאים לא טובים מספיק. תמיד אפשר להשתכלל ולישון טוב יותר…

ליל מנוחה!



עוד בנושא