עיצוב
01 יול, 2018

כמו במגזין עיצוב: עיצוב חדרי שינה יוקרתיים במחיר שווה לכל כיס

לא חייבים לקחת משכנתא כדי לשדרג את מראה חדר השינה. הנה 5 עצות לעיצוב חדר מהחלומות, בתקציב מוגבל.

חדשות לבקרים מתפרסמות כתבות מגזין שנראה כאילו הן נכתבו ועוצבו רק כדי לנקר עיניים – חדרי השינה יוקרתיים ומושקעים, מעוצבים בתקציב שרובנו לא נוכל לממן. המעצבים שהיו אחראים עליו עובדים עם העשירון העליון בלבד. הם דואגים לבחור את החומרים הטובים ביותר ולייבא את הריהוט וכל שאר הפריטים מחו"ל.

עם זאת, לא צריך להתייאש. אפשר בהחלט לעצב חדר שינה במראה יוקרתי גם בתקציב פחות מפואר. בעזרת כמה טריקים קטנים תוכלו לשדרג את חדר השינה בלי לקחת משכנתא. הנה כמה הצעות מועילות:

השקיעו באקססוריז

הדבר הראשון שכדאי לעשות כדי להפוך חדר שינה ליוקרתי הוא להוסיף לו פריטים קטנים ומעוצבים. אין ספק שהיופי נמצא בפרטים הקטנים, וגם אם כל פריט בפני עצמו לא יורגש באופן מיוחד, יחד הם יוכלו ליצור מראה יוקרתי ועשיר. אותם פריטים קטנים יכולים להיות ציורים, פסלים, מראות מעוטרות או גופי תאורה מעוצבים.

רצוי לבחור אקססוריז שיש להם מכנה משותף, שיתרמו לעיצוב נקי, ובעלי צבעוניות ברורה ומנומקת. כל עוד השפה נשמרת, כל פריט קטן יכול רק לתרום למראה הכולל. גם לטקסטיל יש חשיבות במראה חדר השינה – כריות שינה מקושטות ומצעי מיטה רקומים יכולים לשדרג את מראה החדר משמעותית, בהוצאה כספית נמוכה יחסית.

צבעו את הקיר

הדבר הבולט ביותר כשנכנסים לחדרי שינה יוקרתיים הוא צבע הקירות, בטח אם הצבע הוא לא בגוון קרם-שמנת סטנדרטי. בדירות יוקרה אפשר לראות שימוש בגוונים שחורגים מעט מהנורמה – על כל קירות החדר, או על קיר אחד שנותן אפקט דרמטי. ככלל, כשצובעים את חדר השינה, הצבעים הרכים והרגועים יתאימו יותר. ככל שהצבעים יהיו יותר שקטים וניטרליים, כך תוכלו לשחק עם הריהוט והאקססוריז בחדר, בפשטות ובעלות נמוכה יחסית. רק שימו לב – גוון לבן-צחור, או לבן שלג, פחות מתאימים. הם יכולים לתת לחדר מראה פשוט ודל.

השאירו בחוץ את כל מה שאתם לא צריכים

אחד מהדברים שמאפיינים חדרי שינה בדירות יוקרה הוא מיעוט הפריטים. הרצפה חייבת להיות דלה מאוד בפרטים, והאקססוריז והריהוט ייבחרו בקפידה. כשאתם ניגשים לעצב את חדר השינה שלכם, כדאי שתבחרו כמה פריטים ייחודיים, ואת כל השאר תוציאו ממנו – החוצה.

השקיעו בתאורה

לגופי תאורה יש את היכולת להכניס דרמה לחדר השינה, בעלות יחסית נמוכה. גופי תאורה סטנדרטיים יהפכו את החדר לפשוט, בעוד שלגופי תאורה גדולים כמו מנורות שנדליר, או לגופי תאורה עומדים עם דיטיילים יפים עליהם, בצבעים של כסף, זהב או קריסטל, או אפילו בעיצוב מיוחד – יש את היכולת להקנות לחדר מראה עשיר.

הכול מתחיל ונגמר במזרון

המראה של חדר השינה חשוב, אבל מה שבאמת חשוב זה שהוא יהיה גם נוח. לכן, לא מוותרים על מזרון מפנק. מזרון טוב יכול לעשות את כל ההבדל בין שנת לילה טרופה לבין שנת לילה נעימה, שלא תרצו שתסתיים. בחרו במזרון עבה ואיכותי, רצוי אורתופדי, ואם כבר החלטתם להשקיע, לכו על מיטה עם ראש מרופד – זה יתרום למראה היוקרתי של חדר השינה



עוד בנושא