עיצוב
23 יול, 2023

חדר החלומות של דנה אוברזון

בעמינח הוחלט לנצל את כישרונותיהם הייחודיים של מיטב האדריכלים בארץ, ולחבור לשיתוף פעולה מרגש. הבקשה: עצבו עבורנו חדר שינה מהחלומות - חדר שיהווה מפלט מהיום העמוס, חלקת אלוהים קטנה, חדר השינה המושלם. אנחנו כבר ניישם.

עבור רובנו, ההשקעה הגדולה בעיצוב הבית מופנית לחללים המשותפים. אנחנו משקיעים מחשבה ואנרגיה בתכנון המטבח והסלון, חוקרים, בודקים, מתלבטים ומשקיעים כסף כדי לעצב את חלל החדר לטעמנו ועל פי הקריטריונים שלנו. פעמים רבות, חדר השינה נדחק הצידה ל"אחר כך" – זמן עתידי עמום בו יתפנו לנו תקציבים ונוכל לשוב ולהתמודד עם העומס הפיזי והרגשי הכרוך בתכנונים ובחיפושים.

איכות חיים = בריאות

זה הזמן להזכיר שהחדר בו אנחנו נמצאים יותר מבכל חדר אחר בבית, הוא חדר השינה שלנו. יתרה מכך, הפעילויות אותן מאפשר לנו חדר השינה – מנוחה, זמן פרטי, אינטימיות ושינה כמובן, כולן חשובות ביותר לבריאות הפיזית והנפשית שלנו ומהוות חלק מהותי מאורח חיים בריא. ההשקעה בחדר שינה נוח, שקיימים בו כל הפרטים החיוניים המזמינים שינה שלווה ורגועה, היא כבר מזמן לא בגדר מותרות, ולא דבר שכדאי להקל בו ראש. להיפך, הירידה לפרטים הכי קטנים מעניקה לנו  בסופו של דבר את התענוג והבריאות שמרוויחים משינה טובה.

UX – User experience

מאז ומעולם עבודתם של אדריכלים נסובה סביב חווית המשתמש, יחד עם הבנה מורכבת ומדוקדקת אודות הצרכים של אנשים במרחב המחיה שלהם. הראיה הייחודית, היצירתיות ויכולת התכנון שלהם, המשלבות ראיה רחבה אודות האינטראקציה של אנשים עם המרחב הביתי, סקרנה אותנו בעמינח. כך החלטנו לנצל את כישרונותיהם הייחודיים של מיטב האדריכלים בארץ ולחבור לשיתוף פעולה מרגש. הבקשה: עצבו עבורנו חדר שינה מהחלומות – חדר שיהווה מפלט מהיום העמוס, חלקת אלוהים קטנה, חדר השינה המושלם. אנחנו כבר ניישם.

החלומות של דנה

הפניה לאדריכלית דנה אוברזון הייתה מובנת מאליה. אוברזון, מהמעצבות החדשניות והיצירתיות בארץ, הוזמנה פשוט… לחלום. עמינח העמידו לה צוות ענק ובו מהנדסים, טכנאים ואנשי פיתוח, ואפשרו לה גישה למגוון אינסופי של בדים ומרקמים, מוצרים ואביזרים, במטרה להגיע אל חדר שינה קומפלט – עיצוב מכף רגל ועד כרית הראש.

אוברזון שמחה. לדבריה – היא רגילה להפוך חלומות למציאות. הבנת-העל שלה בכל הנוגע לצרכי המשתמש אפשרו לה לרדת לרזולוציות הקטנות ביותר, עד ליצירת חדר חלומות בו האנשים הם המרכז.

מקדש של שקט

אוברזון רואה בחדר השינה מקדש, מקום כמעט רוחני בו הזמן עוצר מלכת. חדר השינה מאפשר לקחת הפסקה מהקצב המוגבר של היומיום ולעבור אל עולם של שקט, התבוננות פנימית והתאספות מחודשת. השלווה שנוסך חדר השינה, היא זו שתתן כוחות להתמודדות פשוטה יותר עם המולת החיים, ולכן חשוב לבנות אותו בצורה חכמה ומחושבת.

במרכז חדר השינה שאוברזון עיצבה עומדת מיטה מתכווננת ומפנקת, שתוכננה על ידה. למיטה  בסיס מרופד נמוך, דפנות מעוגלות ורגליים מעוצבות מעץ משולבות מנג'ט בגוון פליז. המיטה מגיעה במגוון רחב של מידות וגוונים, להתאמה אישית. המיטה מתאימה למזרוני ווינד, ווקטור ופלואו המתכווננים, מהמזרנים האיכותיים הקיימים כיום, עם ליבות ויסקוג'ל לשינה נוחה ונעימה ולצבירת כוחות ליום המחרת.

האומנות של אוברזון בולטת בכל קימור וזווית של המיטה, האסתטיקה כובשת. אך ההבנה העמוקה שלה לצרכים הייחודיים של כל אחד ואחת היא הרבה מעבר לנראות. היא גם בריאות.



עוד בנושא