עיצוב
17 נוב, 2021

עובדים על זה: כשחדר השינה הופך למשרד

נאלצים לעבוד בחדר השינה? לא לגמרי אידיאלי, אבל יש איך לעשות את זה נכון.
כשחדר השינה הופך למשרד

בעבר ההמלצה הייתה ברורה: בחדר השינה ישנים וזהו.

ואז הגיעה הקורונה, ועימה העבודה מהבית. נאלצנו לייצור מרחבי עבודה לכל אחד מבני הבית, ומצאנו את עצמנו יושבים על המיטה עם הלפ-טופ, מזיזים את העכבר על עותק של "חמישה בלונים" ומניחים כלי הכתיבה במגירת התחתונים. עם הזמן, כולנו גילנו את הנוחות של פגישות זום בפיג'מה, ומקומות עבודה רבים מעודדים כיום עבודה, לפחות חלקית, מהבית. פתרונות ה"פלסטר" בהם השתמשנו עד עכשיו לא מספיק טובים, ועל מנת לאפשר עבודה יעילה מחדר השינה, יש צורך בהתאמות.

ריכזו עבורכם טיפים פשוטים, שיהפכו את חדר השינה למשרד ביתי נוח ויעיל, מבלי לאבד את הפונקציה המרכזית שלה.

הפרד ומשול

ככל הניתן, מומלץ לעשות הפרדה והבחנה בין החלק בחדר שמשמש לשינה והחלק שמשמש לעבודה. את שולחן העבודה כדאי למקום רחוק מהמיטה ולהפנות אותו לכיוון חלון או קיר חיצוני, עם הגב לשאר החדר. לכל הפחות, מומלץ ששולחן העבודה לא יהיה בקו ראייה ישיר עם רגע פקיחת העיניים בבוקר – זו לא התזכורת הראשונה שמתחשק לכם לקבל עם ההשכמה.

אפשרות אחרת, בהתאם למבנה החדר הקיים, היא הכנסת פינת העבודה אל תוך כוך טבעי בחדר, חדר ארונות ייעודי או תוך רווח שנוצר בין ארון לקיר.

טיפ: שטיח מתחת לאזור העבודה, מחיצה או וילון יכולים גם הם לייצור הפרדה ויזואלית.

איך הופכים חדר שינה למשרד

הדברים הגדולים באים בקטן

עברו ימי שולחן המהגוני העצום והגלובוס עם בקבוק המרטיני בתוכו. המחשבים קטנים מבעבר וברוב המקרים אפשר להסתפק בשולחן קטן, בקווים נקיים, שמשתלב עם הצבעים והריהוט של החדר. את שאר הציוד ניתן להעמיד על מדפים אסתטיים, בתוך מגירות תואמות, ואפילו על ספרייה אמנותיות, שמשלבת בתוכה מקום לאבזור וקישוטים ומקום לכלי כתיבה, דפים, מדפסת וספרות מקצועית.

טיפ: פנו מדף בארון הבגדים והניחו עליו קופסאות אחסון יפות עם ציוד משרדי, ספרים ועוד.

מיישרים קו

מומלץ לשמור על קו אחיד בין החלקים השונים של החדר על ידי שימוש בפלטת צבעים שעוברת בין שני המתחמים, קישוטים ופרטי נוי המשתמשים בשפה עיצובית דומה, ריהוט תואם ומתאים.

טיפ: שימוש בכיסוי מיטה ניטרלי מעל המצעים, יקנה לחדר אווירה רשמית יותר בשעות עבודה.

שתהיו לי בריאים

אזור עבודה זקוק לכמה שיותר אור טבעי, עם השלמה של תאורה איכותית למען בריאות העיניים. חדר שינה צריך אפשרויות של עמעום, אור עדין וחושך מוחלט. הפתרון הנוח ביותר הוא מיקום שולחן העבודה ליד חלון דומיננטי, או גופי תאורה פזורים סביב החלל ומותאמים לכל אזור.

טיפ: כדאי לדאוג לתריסים איכותיים, שנפתחים לרווחה ומכניסים מקסימום אור ואוויר ביום, ונאטמים לחלוטין בלילה.

דרך הגב

כיסא איכותי הוא מאסט עבור הגב שלך. חשוב שהוא ייתן את התמיכה הנחוצה, יהיה בגובה המתאים לשולחן העבודה ובממדים שתואמים אדם מבוגר.

טיפ: חפשו פתרונות ישיבה חליפיים, כמו פוף ארגונומי, כסא דינמי או כסא כריעה. הם תופסים פחות מקום ומאד בריאים לגב וליציבה.

עבודה על המיטה

בחדרים קטנים, לעתים כל אזור העבודה עלול להיות… המיטה. במצב כזה חשוב לדאוג לכרית תמיכה לגב ולחגורת הכתפיים, ולמגש עומד למחשב. את הציוד כדאי לשמור בקופסת אחסון יפה או על מדף ליד המיטה.

טיפ: הציעו את המיטה בבוקר והשתמשו בכיסוי מיטה להגנה על המצעים מפני כוס הקפה ופירורי העוגיות. כך גם תרוויחו עוד קצת אווירת עבודה.

שילוב משרד בחדר השינה



עוד בנושא