הורים
20 פבר, 2024

לחלום בגדול! עיצוב חדר הורים קטן

בשנים האחרונות יותר ויותר דירות נבנות תחת אילוצי מקום, והחללים המשותפים באים על חשבון גודלם של חדרי השינה והחללים הפרטיים. אז איך ניגשים לעיצוב חדר שינה קטן להורים? ומהם הטיפים העיקריים שיעזרו לכם לתת תחושה מרווחת גם בחלל מצומצם?
עיצוב חדר שינה קטן להורים

חדר השינה שלנו הוא המפלט שלנו. המקום שאליו אנחנו מגיעים בסוף כל יום, פושטים את כל מה שעברנו וחווינו וצוללים למנוחה שתטען אותנו באנרגיות לקראת יום חדש. גם אם זמן הבילוי שלכם בחדר השינה מסתכם בשינה, חשוב לייצר בו תחושה נעימה, אינטימית ומזמינה שתעזור לכם להרגיש שזאת הפינה הקטנה שלכם.

אז מה עושים כשחדר השינה קטן?

בעיצוב חדר שינה קטן לזוג יש לא מעט אתגרים, אבל גם כמה כללים פשוטים שיבטיחו תוצאות מדהימות:

בחרו בסגנון מינימליסטי 

כדי לא להעמיס על החלל, מומלץ לבחור בסגנון עיצוב מינימליסטי המשתמש ברהיטים עדינים, עם רגליים גבוהות, קווים רגועים וכמה שפחות אקססוריז מיותרים. ככל שתצליחו לנקות את הלוק תאפשרו לחלל להיראות מרווח ופתוח יותר.

 שמרו על קו אחיד

בעיצוב חדר הורים קטן מומלץ להימנע מתחושה אקלקטית של אביזרים שונים בסגנונות משתנים. במקרה כזה, כל אחד מהאביזרים מושך אליו את תשומת הלב וכולם יחד עשויים לייצר תחושה סגורה ומבלבלת. נסו לחפש חדר שינה קומפלט המגיע כמשפחה אחת של הרהיטים העיקריים בחדר המדברים באותה שפה עיצובית.

התחילו מהמיטה 

המיטה הזוגית היא הרהיט המרכזי בחדר השינה. לכן, רגע לפני שאתם מתחילים לעצב, לרהט ולקשט את החדר, התחילו מבחירת המיטה והמזרן המתאים לה. בחרו מיטה במידות שלא יחנקו את החדר וישאירו מעברים משני צדיה.

תנו כבוד לגב המיטה 

גב המיטה תוחם את אזור השינה, מייצר אינטימיות ולרוב גם מכתיב את סגנון העיצוב בחדר. כשמעצבים חדר שינה קטן לזוג מומלץ לבחור בגב מיטה בצבעים בהירים שלא יכביד על החדר וישאיר מקום לאקססוריז צבעוניים לקשט את האווירה.

שלבו מראות!

כדי לייצר אשליה של חדר גדול יותר ולאפשר השתקפות של אור מגופי התאורה ומהחלון- נסו לשלב מראות בעיצוב החדר. שימוש נכון במראה ייצר אווירה מזמינה ופתוחה גם בחלל קטן.

אל תזניחו את השטיח! 

בין ההשקעה בגב המיטה, בגופי התאורה ובצבע הקירות, אל תשכחו להשקיע בשטיח! שטיח יוסיף אווירה חמימה לחדר ואם תרצו יוכל להיות גם נקודה של צבע או טקסטורה מעניינת.

יצרו פתרונות אחסון יצירתיים 

בניסיון לחסוך במקום, כשניגשים למשימת עיצוב חדר שינה קטן להורים חשוב לבחור ברהיטים שיספקו מקומות אחסון נוחים ויצמצמו את הצורך בעוד רהיטים. לדוג'- מגירות אחסון במיטה, שידות צד צפות שלא תופסות מקום על הרצפה, או מראה שמסתירה מאחוריה אפשרות לאחסון.

לסיכום 

בעיצוב חדר שינה קטן לזוג תצטרכו בעיקר לעשות עבודת תכנון חכמה בהתחלה, כדי לא להתפתות להוסיף, להעמיס ולשלב תוך כדי. ובסופו של עניין- בלי הרבה השקעה תוכלו להגיע לחדר החלומות שלכם!



עוד בנושא