הורים
26 יול, 2018

אל תשכחו את השמיכי: 8 טיפים שיעזרו לבייבי שלכם לישון טוב גם בחופשה

חופשה משפחתית עלולה להפוך למתישה במיוחד, אם לא תשמרו על שגרת השינה של התינוק. איך עושים את זה? הנה כמה עצות חשובות.

הקיץ הגיע ואיתו ההתלבטות הנצחית של הורים לתינוקות קטנים – איך נצליח לנסוע לחופשה בלי לפגוע בשגרת השינה של התינוק, שהצלחנו להשיג בעמל כה רב? חופשה עם תינוקות קטנים היא אכן סיפור מאתגר בהרבה מאוד היבטים, ויש כלל אחד שברור לכולם: אם התינוק לא מרוצה – אף אחד לא מרוצה.

אבל אל דאגה, בהחלט אפשר לצאת לחופשה עם תינוקות בלי לשבש את שגרת השינה שלהם, ואפילו ליהנות מאוד. הטיפים הבאים יעזרו לכם לדאוג שהקטנטנים ישנו בנוחות גם במהלך החופשה מחוץ לבית ואתם תישארו שפויים ואפילו מרוצים.

  1. שמרו על אותו סדר יום (עד כמה שאפשר): תינוקות אוהבים דברים צפויים ומוכרים כי זה עוזר להם להרגיש בטוחים ונינוחים, וגם להירדם יותר בקלות. לכן, במידת האפשר, נסו להקפיד במהלך החופשה על שגרת השינה שהם רגילים אליה מהבית. כך למשל, אם התינוק רגיל לישון במשך שעה בכל בוקר ועוד שעתיים אחרי ארוחת הצהריים, השתדלו לאפשר לו את התנומות האלה. גם אם אין אמבטיה מתאימה, "רחצו" את התינוק במגבת שהורטבה במים חמימים, כדי לסמן לו ששנת הלילה מתקרבת.

    כמובן שלא צריך להיכנס להיסטריה אם לא הכל קורה בדיוק באותה צורה ובאותו זמן כמו בבית, הרי אחרי הכל אתם בטיול. לא נורא אם מדי פעם התינוק יישן בעגלה, בכיסא הרכב או במנשא ולא במיטה. הכי חשוב שהוא יישן. לכן, עדיף לא לתכנן לשעות האלה פעילויות שבטוח ימנעו אותה ממנו.
    וגם אם יהיו כמה פעמים שבהם התינוק לא יוכל לישון בזמן שהוא אמור לישון, זה בסדר. פשוט תזרמו עם זה ותעשו כמיטב יכולתכם לאפשר לו שינה איכותית בפעמים הבאות.

  2. העניקו ביטחון: מאחר שאתם לא ישנים בבית, נסו לאפשר לתינוק לפחות שינה אחת במהלך היום באותה עריסה או מיטה שבה הם אמורים לישון את שנת הלילה. קחו בחשבון שגם אם התינוקות שלכם רגילים לישון בחדר שינה נפרד, בסביבה חדשה וזרה רוב התינוקות יעדיפו לישון באותו חדר עם ההורים.
  3. פזרו אלמנטים מוכרים בסביבת השינה: אתם לא יכולים לסחוב אתכם את כל החדר של התינוק, אבל כן כדאי להביא כמה פריטים שיעניקו לו תחושה ביתית ומוכרת – סדינים מוכרים עם ריח הכביסה של הבית, דיסק עם השירים שמשמיעים לו לפני השינה וכמה צעצועים רכים. הקיפו אותו בכמה שיותר דברים שיגרמו לו להרגיש בבית ויעזרו לו לצלול לשינה עמוקה.
  4. צאו בחוץ: במהלך היום, נסו לכלול כמה שיותר פעילויות באוויר הפתוח. בערב תישארו באזור המקום שבו אתם מתאכסנים כדי לאפשר את שגרת הערב.
  5. אל תעמיסו יותר מדי: אל תצפו שבחופשה עם תינוק תוכלו לבלות ולעשות דברים בדיוק כפי שעשיתם לפני שהפכתם להורים. קחו בחשבון שבמצב הנוכחי לא תוכלו לעשות קפיצת באנג'י בבוקר, להמשיך משם לביקור בשלושה שווקים שונים, לשחות עם דולפינים אחרי הצהריים ולצאת לארוחת ערב על סירה בערב. זה לא עובד ככה. עדיף להאט את הקצב ולאפשר לתינוק את התנומות שהוא זקוק להן במשך היום, ולא לחשוף אותו ליותר מדי גירויים ופעילויות שרק יעלו את מפלס העצבנות ויקשו עליו להירדם.
  6. תהיו סבלניים: גם אם יש לכם תינוק שישן מדהים בבית, בסביבה חדשה סביר להניח שיהיו שינויים. תינוקות נוטים לבחון מחדש את גבולות השינה כשהם מגיעים לסביבה חדשה, ולא מבינים באופן אוטומטי שהחוקים וההרגלים שיש בבית סביב השינה תקפים גם במקום חדש.
  7. אל תשכחו את ה"שמיכי": אם לתינוק יש צעצוע או חפץ אהוב אחר שהוא רגיל להירדם איתו, הוא הופך לחשוב פי כמה וכמה בסביבה חדשה. דאגו להביא את הפריט אתכם, בכמה "עותקים" אם אפשר.
  8. אפשר לשרוד את הג'ט לג: כשנוסעים ליעד שנמצא באזור זמן עם פער גדול מישראל, מומלץ "להחליק" ישר לתוך אזור הזמן החדש. פשוט המשיכו בשגרת היום הרגילה כאילו אזור הזמן לא השתנה. יכול להיות שיידרשו כמה ימי הסתגלות, אבל אם תקפידו על שגרת יום רגילה תראו שהשינה של התינוק תסתדר מהר מאוד.


עוד בנושא