עיצוב
28 אוג, 2019

בחירה מאוזנת: כך תמצאו את המיטה המושלמת

הבחירה במיטה היא אחת החשובות ביותר שתעשו, והיא צפויה להשפיע דרמטית על איכות חייכם – לקדנציה ארוכה בהרבה מארבע שנים.
איך לבחור מיטה

איך לבחור מיטה? אם חשבתם שלבחור (שוב) מפלגה לכנסת זו בחירה קשה? הכל כנראה יחסי. לא מעט בחירות אחרות בחיים עשויות להשפיע על חייכם מאד מקרוב, כשמבחר האפשרויות – רחב במיוחד.

הנה, למשל – מיטה טובה: היא יכולה לעשות את כל ההבדל בין שנת לילה מצוינת ובין עייפות כרונית שתלווה את כל היום שאחרי, ואולי גם את הימים שאחריו.

אחרי הכל, אנחנו מבלים שליש מהחיים שלנו על המיטה, בתנוחה מאוזנת, מה שאומר שבחירה לא נכונה של מיטה יכולה להוביל לגב תפוס, כאבי שרירים וחוסר שינה, בעוד בחירה במיטה נהדרת יכולה לייצר אפקט חיובי על אספקטים שונים בחיים ולהפוך אותנו לרגועים יותר, ערניים יותר, חיוניים יותר ויעילים יותר. אם כך, איך לבחור מיטה שתהיה המושלמת עבורנו? קבלו כמה טיפים חשובים.

תשכבו עליה

הטיפ הראשון וכנראה הטוב ביותר, הוא לשכב על המיטה בחנות לכמה רגעים, לתת לראש לשקוע, ולהבין האם היא נוחה לכם.

ואל תרגישו לא נעים לגבי זה: רבים מאיתנו פשוט יושבים עליה, או קצת מקפצים עליה בישיבה – וזה לא באמת ייתן לנו את הרושם הנכון.

קחו את הזמן והתרווחו לכמה דקות – שימו לב אם היא נותנת לכם תחושה נוחה, אם הקשיחות של המזרון מתאימה לכם ואם אתה נהנים מהשכיבה עליה. רק דאגו לוודא שיש מי שיעיר אתכם אם, במקרה, אתם נרדמים.

איך בוחרים מיטה? פשוט תשכבו עליה

ודאו התאמה למידות

אחד הדברים המהותיים בבחירת המיטה הוא לחשוב על גודל החדר. אם חדר השינה יהיה קטן מדי, מיטה מסיבית תיראה גדולה ומגושמת וגם תפריע בתנועה השוטפת ברחבי החדר.

לכן חשוב להקפיד שהמיטה שאתם בוחרים תאפשר לכם מספיק חלל לעבור ולהתנהל בו בתוך חדר השינה. דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא הגובה שלכם ושל בן או בת הזוג, כשרצוי להשאיר מרווח של מעל לעשרים סנטימטרים בין הגובה למיטה.

בהקשר זה, נקודה חשובה שרצוי לשים אליה לב עוד בחנות: המיטות נמדדות הן בגודלן האמתי והן בגודל המזרון שלהן. זכרו למדוד את גודלה של המיטה כשאתם מגיעים לבחור בסיס, ולא את גודל המזרון, שיכול להיות במקרים מסוימים קטן משמעותית.

אחסון

אחד הדברים שכדאי לשקול בעת רכישת המיטה הוא האם תצטרכו ארגז מצעים, או לא. דווקא בדירות קטנות, או בדירות ששטחי האחסון שלהן מוגבלים – הסעיף הזה חשוב במיוחד, וארגז מצעים יקל עליכם מאוד ויחסוך כאבי ראש מיותרים שנוגעים באחסון הביתי.

בוחרים ראש מיטה

אנחנו משקיעים המון אנרגיה, זמן, מחשבה ומחקר בבחירת המזרון, ובצדק. המזרון משפיע בין השאר על הנוחות שלנו במהלך הלילה, ועל מצב השרירים בבוקר שאחרי. עם זאת – נראות המיטה חשובה לא פחות.

ראשי המיטה של היום מגיעים בעיצובים שונים, ומאפשרים לכל אדם למצוא את עצמו מבין מגוון האפשרויות. מכיוון שהמיטה תהיה בדרך כלל פריט העיצוב המשמעותי ביותר בחדר השינה, חשבו על האווירה שאתם מעוניינים לייצר בו: האם אתם מעוניינים באווירה דרמטית או רגועה? בצבעוניות מסוימת? כדאי להקדיש מחשבה לשילוב הצבעים בין המיטה לחלל חדר השינה.

ואולי מיטה מתכווננת?

לפני שניגשים לקנות מיטה כדאי לעצור ולחשוב מה השימושים והצרכים הפרטיים שלכם. האם אתם סובלים מבעיות גב, האם בן או בת הזוג שלכם סובלים מנדודי שינה, האם חם לכם מאוד במהלך הלילה? כל אלה יכריעו אם תרכשו מיטה "סטנדרטית", או כזו עם אלמנטים כמו מיטה מתכווננת עם מזרון מתכוונן – טכנולוגיה שבאמצעותה לשמור על טמפרטורה נעימה, דרגת הקושי של המזרון ועוד.

ממה המזרון עשוי?

בעבר, בחירת המזרון הייתה די פשוטה ונעה בין מזרון עם קפיצים למזרון ספוג.

אולם היום כמות האפשרויות והטכנולוגיות המשולבות בתוך המזרון אדירה, ומאפשרת לכל אדם לבחור בהתאם לצרכיו את המזרון שמתאים לו באופן אישי.

בחנויות ניתן למצוא מזרונים אורתופדיים שבנויים מליבות פוליאוריטן מוקצף לנוחות מקסימלית, מזרונים עם קפיצים מבודדים, וכן מזרונים מתקדמים שמשלבים טכנולוגיות כמו שכבה כפולה של COOL VISCGEL, שהוא פולימר ויסקו אלסטי חדשני המשלב מיליוני קפסולות ג'ל לשינה קרירה, או מזרונים שעשויים מבד תלת-ממדי לאוורור מושלם של המזרון וציפוי בד הסריג.

למזרון יש חשיבות מכרעת בתשובה על השאלה איך לבחור מיטה



עוד בנושא