צלצול או אולי הדלקת רדיו אוטומטית? סוללות או חשמל? אנלוגי או דיגיטלי? מאז ימיו של השעון המעורר המכני עברו הרבה מים בנהר, וכיום קיימים בשוק לא רק שעונים דיגיטליים מתוחכמים אלא אפילו כאלו המבוססים על אור טבעי.

אז אם גם לכם השכמת הבוקר היא סוג של סיוט קטן, קבלו את המדריך לבחירת השעון המעורר האידיאלי עבורכם (רמז: עדיף שזה לא יהיה הנייד שלכם), כל הדרך להשכמה קלה וכיפית במיוחד – או לפחות באופן יחסי.

לוק או פונקציונליות

תצוגת שעון דיגיטלית או תצוגת מחוגים קלאסית – אם אתם חושבים שזו סתם דילמה עיצובית פשטנית אז טעות בידכם: לבחירה שלכם תהיה השפעה ישירה גם על אפקט ההשכמה שלכם בבוקר.

מצד אחד, תצוגת הלד הבהירה של השעון הדיגיטלי בהחלט תאיר את החדר החשוך בשעת הבוקר המוקדמת ותקל עליכם להתעורר, אך מצד שני, וזה עקרוני במיוחד לאנשים בעלי שינה קלה, היא עשויה להפריע באמצע ולפגום באיכות השינה – כך שעל השכמה נעימה כבר לא יהיה מה לדבר.

אמינות או תלות

הפסקת חשמל – מכירים חיה כזאת? תארו לעצמכם שהיא משבשת לכם את היום כולו. זה בדיוק ההבדל הגדול בין שעונים מבוססי סוללה לאלה מבוססי החשמל.

אם הלכתם לישון רגועים בידיעה שהשעון המעורר שלכם מכוון ומחובר לחשמל, קחו בחשבון שגם הפסקה של שנייה בזרם החשמל עלולה לאפס את השעון. אמינות חשובה לכם?

בחרו בהתאם (אגב, על הסעיף הזה נפסל לפעמים גם הסמארטפון ששכחנו אולי להטעין).

בחירת שעון מעורר

עוד בנושא:

עייפים? הנה כמה גאדג'טים שיעזרו לכם לישון

ישנים יותר מ-9 שעות בלילה? הבריאות שלכם עלולה להיות בסכנה

מוזיקה או חפירות

מי מאתנו לא מכיר את גיבורי הסרטים שכל כך משתגעים מהצליל הדיגיטלי המציק של השעון המעורר, עד שמתוך שינה הם זורקים אותו לקיר בחמת זעם ושוברים אותו לרסיסים.

אם גם לכם הדבר עבר בראש כמה פעמים אולי זה הזמן לשנות את האפקט המעורר של השעון ולבחור במוזיקה או ברדיו כדבר הראשון שתשמעו על הבוקר.

זה פטנט ישן, אבל הוא עדיין עובד: השכמה לקול מוזיקה אהובה תגרום לכם אולי לקום נינוחים יותר בבוקר, לעומת צליל השכמה צורמני ומעיק.

סבלני או לא

אם יש משהו שכולנו יודעים שכנראה אף פעם לא יקרה – זה שנקום בבוקר על הדקה הראשונה בה השעון מעיר אותנו.

הדדליין הראשוני הוא למעשה טריק פסיכולוגי פשוט שאנחנו מפעילים על עצמנו כשבפועל, רובנו נקום דקות ארוכות אחרי השעה היעודה.

כמה דקות בדיוק? זו השאלה האמתית: מחקרים הראו שגם אם השעון יצלצל במשך 10 דקות, יש סיכוי טוב שלא נתעורר ממנו אם אנו שקועים בשינה מספיק עמוקה – בהתאם למחזורי השינה המשתנים.

לכן, בחרו בשעון מעורר בעל אופציה של לפחות 30 דקות צלצול השכמה. הדבר יבטיח כי גם אם לא התעוררתם בעשר הדקות הראשונות, לאחר מכן – כשהשינה תעבור שלב – כנראה תתעוררו.

שעון או סמארטפון

באופן כללי מומלץ יותר לרכוש שעון שישמש המשקים הרשמי ולא להשתמש באופציה הזו בסמארטפון.

זה האחרון עלול להפריע במהלך השינה עם התראות וצלילים מיותרים, והשארתו בסביבה עלולה לא רק להפריע למהלך השינה אלא גם לשמש פיתוי לעיכובה.

ועוד לא אמרנו מילה על רמת הקרינה והצורך להרחיק את המפגע הסלולרי מסביבת השינה. תנו לשעון לעשות את שלו – כנראה שהוא הכי טוב בזה.