5 צעדים ראשונים בדרך אל שינה טובה

לפני שתחפשו פתרונות מורכבים ללילות חסרי מנוחה, אנחנו כאן להזכיר לכם כמה כללים בסיסיים לשינה משופרת

כל אחד ודאי יודע עד כמה שינה טובה ואיכותית היא דבר החשוב הן לבריאותנו הגופנית והן לזו הנפשית, מבלי לשכוח את השפעתה על מראנו החיצוני – בכל זאת, "שנת יופי".

אם אתם חשים שהשינה שלכם לא מספיק איכותית, קמים בבוקר עייפים ומותשים לאחר לילה בו לא הצלחתם לישון ולהירגע באמת כמו שרציתם – לא צריך לחפש פתרונות מורכבים ובוודאי לא לומר נואש.

אולי כדאי להתחיל מכמה דברים בסיסיים שעשויים לשנות את איכות השינה שלכם ללא הכר.


איכות המזרון

אם יש אלמנט שנדמה שהוא החשוב ביותר עבור השינה, הרי שזהו המזרון עליו מונח גופכם במשך 6-7 שעות השינה.

על מנת לבחור מזרון שיהיה אופטימלי עבורכם שימו לב לכמה קריטריונים: עליו להיות נוח, במידת הקושי המועדפת עליכם, תומך בגב ומפזר לחצים.

בנוסף, המזרון צריך להתאים לאקלים הישראלי החם יחסית – מזרונים כמו ויסקו ג'ל למשל השומרים על טמפרטורה קרירה גם בקיץ.

תרצו לשדרג את רמת הפינוק באמצעות תכונות כמו כוונון אוטומטי? הרווח כולו שלכם.


איכות הכרית

אם אתם מתחילים את הבוקר עם כאבי גב וצוואר, ייתכן שזה הזמן להחליף את הכרית שלכם.

אורתופדים מסבירים כי כרית שינה שאינה מתאימה לצורת צווארכם גורמת לשינה לא רציפה, יוצרת עומסים על עמוד השדרה הצווארי ועלולה לגרום למגוון בעיות בצוואר ובשכמות.

איך בוחרים כרית איכותית? ראשית, התאימו את הכרית לתנוחות השינה שלכם. כך, אם אתם ישנים לרוב על הגב, אתם זקוקים לכרית נמוכה ואם אתם ישנים על הצד תצטרכו כרית גבוהה יותר.

שנית, אם אתם משתמשים בכרית נוצות, כדאי שתכירו סוגים נוספים של כריות העשויות מחומרים בעלי תמיכה טובה יותר לצוואר, כמו לטקס או ויסקו ג'ל.


עוד בנושא:

סובלים מנדודי שינה? הנה כמה מאכלים שיעזרו לכם לישון

על הבטן או על הגב? הכירו את תנוחות השינה המומלצות


רעשי רקע ותאורה טורדנית

אם אתם נמנים עם בעלי השינה הקלה, אלו שכל רעש או קרן אור מעירים אותם כקפוצי נחש מהמיטה, עשו לכם טובה ואטמו את החדר כמה שיותר מפני רעשים ותאורה חיצונית.

השתדלו לכבות בבית את כל האורות שעלולים להפריע לכם, גם אם מדובר במסך המחשב המרצד וכמובן אטמו את תריסי החלונות לצורך החשכה מוחלטת של חדר השינה.

אם אתם סובלים מרעשים מהרחוב העדיפו לאטום את החלונות ולהשתמש באמצעי אוורור או קירור בתוך הבית.


בקרת אקלים

ישראל היא מדינה חמה והחודשים בהם לוהטת בה השמש מרובים על חודשי הקור, מה שאומר שאין אחד מאתנו ככל הנראה שלא חווה קשיי הירדמות עקב מקרי חמסין קשים במיוחד.

מנגד, גם קירור יתר עלול לפגוע משמעותית ברציפות השינה ובאיכותה. רוצים לישון כמו שצריך? השתדלו להשתמש במיזוג אוויר שיקרר את החדר בצורה נכונה ומדויקת, בהתאם לשעה ביממה (הוסיפו מעלה או שתיים בלילה) והקפידו להתאים גם את המצעים לעונה – רכים ומפנקים לחורף, בדים סופגים ונעימים לקיץ.


לבוש שינה פונקציונלי

אם כבר הזכרנו את עניין בקרת האקלים, הרי שאחד האלמנטים החשובים עבור שינה טובה ואיכותית הוא ללא ספק לבוש קל ונוח.

מה שאומר שגם בחורף אין בהכרח צורך להיסחף עם פיג'מות צמר אטומות – בכל זאת, אנחנו לא בסקנדינביה; בקיץ עשו לעצמכם טובה ופשוט הורידו כמה שיותר בגדים עד כדי שינה בעירום (עם שמיכה קלה לגיבוי). מחקרי שינה הצביעו על כך שאנשים הישנים בעירום חווים שינה איכותית ועמוקה יותר מאנשים הישנים לבושים.