שינה טובה
11 יונ, 2017

שינה בשחקים: 7 טיפים להירדמות קלה ומהירה במהלך טיסה

גם אתם מאלה שלא מצליחים לעצום עין במטוס? כך תתגברו על הקשיים.

יש לא מעט אנשים שקשה להם מאוד להעביר את הזמן בטיסה, במיוחד אם היא למרחקים ארוכים ונמשכת שעות רבות. אלה שכן אוהבים לטוס, או לפחות מצליחים לעבור את הטיסה בקלות, הם בדרך כלל מי שמצליחים להעביר חלק ניכר ממנה בשינה. אבל מה קורה אם אתם לא מצליחים לעצום עין לדקה? אחרי שקראתם ספר, ראיתם סרט ופתרתם תשבצים, גם אתם כבר משתוקקים לישון. הנה 5 טיפים שיעזרו לכם לשקוע בתרדמה עד סוף הטיסה:

  1. לוקיישן לוקיישן: למיקום המושב שלכם במטוס יש השפעה על היכולת שלכם להירדם בקלות ולישון בנעימים. הימנעו מקדמת המטוס או ממושב סמוך לשירותים – שם תיחשפו לרעש רב שמגיע מהמכניקה של המטוס ומפעילות הדיילים ותנועת הנוסעים. משפחות לילדים קטנים מעדיפות במקרים רבים לשבת בקדמת המטוס כדי להקל עליהם את התנועה, מה שיכול להפריע לכם לישון. אם מתאפשר, בחרו במושב ליד החלון כדי שאף אחד לא יצטרך להקים אתכם במהלך הטיסה. אזור כנף המטוס הוא היציב ביותר ולכן חלון באזור הזה אולי חוסם לכם את הנוף, אבל מי צריך נוף כשהוא ישן? גם המושבים הסמוכים ליציאת החירום נוחים, כי יש בהם מקום רב יותר לפרוס את הרגליים.
  2. חמים ונעים: כדי להירדם, צריך שיהיה לכם חמים ונוח. בדרך-כלל המיזוג במטוס עובד בטמפרטורה נמוכה וקר. הביאו מהבית בגד עליון מחמם ונוח, כירבולית או שמיכת צמר דקה (אל תסמכו על השמיכות שמספקים במטוס), גרבו גרביים ולבשו בגדים נוחים ומחממים.
  3. עניין של תמיכה: מאוד חשוב להביא אתכם כרית נסיעות (כריות צוואר). יש היום בשוק מגוון רחב של כריות שינה נוחות ונעימות שעוטפות את צווארכם. חלקן כריות "חכמות", שזוכרות את קווי המתאר של ראשכם וגופכם, חלקן עשויות מחומרי סילקון גמישים, ועוד.
  4. בלי פחמימות: כשמדובר על אכילה לפני שינה, מומלץ כשעתיים לפני המועד שבו אתם מתכננים להירדם להימנע מאכילה. ארוחות כבדות ועתירות פחמימות וחלבונים מכבידות על מערכת העיכול שלכם ועל פעולת הלב, ועלולות לגרום להפרעות בשינה. כשעתיים לפני שאתם מתכננים להירדם דאגו לעצמכם לארוחה קלה (סלט, גבינות רזות וכדומה) ושתו כוס מים.
  5. אלכוהול OUT: זה יכול להיות מפתה – אתם כבר על המטוס בדרך לחופשה ובקבוקי האלכוהול הקטנים קורצים לכם. האמת היא שאלכוהול גורם להפרעות שינה. הוא אמנם מסייע להירדם ולישון למשך כשלוש עד ארבע שעות, אבל לרוב תתעוררו לאחר מכן צמאים ועם כאב ראש. כדי להתמודד עם כאב הראש בוודאי תשתו הרבה מים, מה שיקים אתכם תכופות מהמושב שלכם אל השירותים. מיץ תפוזים או מים צוננים הם תחליף מצוין וגם מהם לא כדאי לשתות הרבה לפני השינה.
  6. בחסות החשיכה: הרבה יותר קל להירדם כשמעט חשוך, מה שמתאפשר יותר בטיסות לילה. בטיסות יום, וגם בשעה שמוגשות הארוחות, האורות במטוס נדלקים. מסיכה לעיניים היא הפתרון הטוב ביותר לכך. את מסכות העיניים הפשוטות שניתנות במטוסים החליפו היום שלל גאדג׳טים, המחברים למסכה קולות "רעש לבן" שמסייע להירדמות, או מסכות שמנגנות מוזיקה מרגיעה או הנחיות מדיטציה להירדמות.
  7. שקט, בבקשה: הרעש במטוס (בגלל המנועים, פעילות הדיילים, שיחות בין נוסעים וכמובן צהלות או בכי של ילדים) הוא אחד הגורמים המפריעים ביותר להירדמות בטיסה. הצטיידו באטמי אוזניים או באוזניות שמנגנות מוזיקה מרגיעה. אלה יעזרו מאוד לבידוד רעשי החוץ ולהקלה בהירדמות, כך שאפילו ויכוח סוער על שוקולד עם הדייל, לא יעיר אתכם.


עוד בנושא