עיצוב
26 יול, 2018

הסדין נדבק לכם לגב? כך תבחרו מצעים לקיץ הלוהט

אם אתם מזיעים בקיץ גם כשאתם במיטה, יש דרך לפתור את הבעיה ולא רק באמצעות הדלקת מזגן. הנה כמה כללים לבחירת מציעים מתאימים.

מדי שנה נדמה שיותר ויותר חם כאן, ולא רק שחם – גם לח. קשה לצאת מהבית, וכשכבר יוצאים קשה להיכנס לאוטו ולקבל את מכת החום ישר לפנים, מעיק להסתובב בחוץ ודביק לישון בלי מזגן. אבל לא רק המזגן הוא זה שיכריע את איכות השינה שלכם בקיץ, אלא גם המצעים שעל המיטה. כדי שתוכלו לישון שנת לילה רציפה בלי לקום באמצע נוטפים מזיעה, כדאי לבחור מצעים שיתאימו לעונה. הנה כמה כללים שינחו אתכם איך לבחור מצעים מתאימים:

100% טבעי

בחרו מצעים שעשויים מסיבים טבעיים בלבד. הקטגוריה הזו כוללת בעיקר מצעים שעשויים מכותנה (כותנה מצרית, סאטן, או פשוט 100% כותנה), פשתן או משי. הסיבים הטבעיים מאפשרים למצעים "לנשום", כך שלא מצטברת בבד לחות. לעומת זאת, סדינים כבדים יותר, שעשויים בדרך כלל מבדים סינטטיים, משאירים את האוויר כלוא בפנים, מה שמוביל בצורה ישירה ללילות טרופים, חמים ומיוזעים במיוחד.

כותנה, משי או פשתן?

כל מי שישן בעבר בסדינים ממשי יודע שברגע שנכנסים אליהם, מבינים את המשמעות של המילה יוקרה. הסדינים האלה מגדירים מחדש את הביטוי "להרגיש כמו מלך", או מלכה. הם שומרים על הטמפרטורה המושלמת – הם מחממים בחורף ומקררים בימי הקיץ, הם נעימים ורק גורמים לרצות להתכרבל בתוכם. גם מצעי פשתן, שעשויים מצמח הפשתן, מספקים את אותו מגע נעים, כשבכל כביסה הם רק הופכים לרכים יותר. גם מהם מיוצרים מצעים "נושמים", שלא סופגים לחות או זיעה, וגם הם מומלצים לעונת הקיץ. אבל, גם המשי וגם הפשתן, בדרך כלל יגיעו עם תג מחיר גבוה. אז מה עושים? במקרה הזה, מסתפקים בכותנה, אבל מוודאים שזו הכותנה הטובה ביותר שתוכלו להשיג ובמחיר המשתלם ביותר. היתרונות של הכותנה רבים: יש לה יכולות ספיגה גבוהה במיוחד, היא נושמת, אפשר לכבס אותה מספר רב של פעמים בלי שהיא תיהרס, קל להוריד ממנה כתמים, היא רכה, אנטי אלרגנית ומתייבשת מהר.

סוגים שונים של כותנה  

כשמדברים על מצעי כותנה איכותיים, בדרך כלל מדברים על שלושה סוגים:

פרקל (Percal): בד כותנה שתפור בצפיפות גבוהה במיוחד של 250-180 חוטים לאינץ'. הצפיפות הזו היא מה שהופכת את המצעים לנעימים ורכים.

סאטן: מצעי סאטן דומים מאוד למצעי המשי מבחינת האיכויות שלהם, והמגע הרך. הם ארוגים בצורה ייחודית, כשהסאטן עצמו הוא כינוי לצורת האריגה.

ג'רסי: נהוג להתבלבל בין מצעי ג'רסי לבין מצעים מטריקו, בגלל הדמיון הרב בין שני הסוגים. לבד ג'רסי יש גמישות מעולה ויכולת להימתח ולהישאר יציב על המיטה המוצעת. הוא עבה ויציב יותר מהטריקו, ולא זז ומתגלגל לצדדים. לכן, במידה רבה, הוא בד אידיאלי לסדינים.

כל אחד מסוגי הכותנה מתאים לקיץ הלוהט. כשאתם ניגשים לחנות כדאי שתרגישו את הבד ותבחרו במה שנעים לכם יותר.

צפיפות הסיבים

אחד הפרמטרים החשובים ביותר כשזה מגיע לאיכות של בדים הוא צפיפות הסיבים שמהם הבד מורכב. ככלל, ככל שהסיבים צפופים יותר, כך הבד הוא איכותי יותר, נוח יותר, נעים יותר למגע, ומזיעים בו פחות. רצוי לקנות מצעים שעשויים מסיבים בצפיפות שגבוהה מ-175 חוטים לאינץ'. כשצפיפות שגבוהה מ-250 חוטים לאינץ', כבר מכניסה את הבד לקטגוריה האיכותית ביותר.

גוונים בהירים

הצבע של המצעים לא פחות חשוב. דווקא בקיץ, יהיה נעים יותר להיצמד לצבעים בהירים, כשמצעים לבנים נמצאים בראש הרשימה. לצבעים הבהירים והרכים יש אפקט מרגיע, הם יוצרים מראה נקי ומסודר בחדר השינה, מאירים אותו וגורמים לו להיראות גדול יותר. כיום, חנויות רבות מציעות מגוון רחב של מצעים בצבעים בהירים עם מגוון דוגמאות, תחרות והדפסים רכים עליהם, כך שלמצוא מצעים כאלה זו משימה יחסית פשוטה.



עוד בנושא