שינה טובה
29 ינו, 2024

הסלבס באמת ישנים עד הצהריים? הכול על הרגלי השינה של המפורסמים

אומרים שסלבס לא יוצאים מהמיטה ומנהיגים לא הולכים לישון. האמת קצת שונה. אז כמה שעות ישן טראמפ, ומה הקטע עם ליידי גאגא?

בזמן שכולנו ישנים, הם נהנים מהחיים. כשאנחנו מתכוננים לארוחת הצהריים, הם מכינים לעצמם את הקפה הראשון של היום. אורח חייהם של הידוענים מתובל בלא מעט מיתוסים. אחד מהם קשור להרגלי השינה שלהם ולמספר השעות שהם מבלים במיטה. כמה שעות ישנה מריה קארי? ולמה וויסנטון צ'רצי'יל ערך ישיבות בחדר האמבטיה? קבלו הצצה לחדר המיטות של הסלבס.

הזמרת והמוזיקאית מריה קארי סיפרה שכדי לשמור על גופה וקולה רעננים בהופעות היא זקוקה ללא פחות מ-15 שעות שינה! קארי חשפה עוד טריק שעובד לה טוב: בזמן השינה היא מקיפה את מיטתה ב-20 מכשירי אדים, כדי להגביר את הלחות באוויר ולהרגיע כאבי גרון.

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, הצטייר לא פעם כמי שנפשו לא ידעה מנוחה, אבל מסתבר שאובמה יודע להעריך שנת לילה טובה ובמשך כהונתו הקפיד לישון בכל לילה 6 שעות לפחות – תמיד בין השעות 01:00 בלילה ל-07:00 בבוקר.

מן הצד השני של המפה הפוליטית, הנשיא שאחריו, דונלד טראמפ, סיפר כי הוא מסתפק בשינה בת 3 שעות בלבד. הוא הולך לישון בחצות ומתעורר ב-03:00 לפנות בוקר. הסיבה: יש לו הרבה דברים להספיק לעשות.

גם מנחת הטלוויזיה האמריקאית אלן דג'נרס מתעוררת באותה שעה אבל מקפידה להשלים 8 שעות שינה מבלי שאיש יעז להעיר אותה.

כוהנת הלייף סטייל מרתה סטיוארט מסתפקת גם היא בשנת לילה קצרה של 4 שעות בלבד. סטיוארט מתעוררת בכל יום בשעות הבוקר המוקדמות כדי להאכיל את חיות המחמד שלה – סוסים, חמורים ותרנגולות. היא העידה על עצמה כי היא מכורה לתוכניות אירוח ליליות, שמחזיקות אותה ערה עד שעה מאוחרת.

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, וינסטון צ'רצ'יל, נודע כאיש של לילה שנהג ללכת לישון רק ב-04:00 לפנות בוקר. בשל שעות השינה החריגות שלו, הוא קיים לא פעם את ישיבות קבינט המלחמה בחדר האמבטיה שלו במקום בחדר השינה.

מנכ"לית יאהו הפורשת, מריסה מאייר, שהודתה שהיא מכורה לעבודתה, זכתה לקיתונות של ביקורת לאחר שחזרה לעבודה שבועיים בלבד אחרי שילדה. בהתאם, מאייר לא מבזבזת זמן על שינה וכדי להשלים את שעות השינה החסרות היא מקפידה לצאת לחופשה בת שבוע מדי ארבעה חודשים.

איש האשכולות שחי בתקופת הרנסנס, לאונרדו דה וינצ'י, היה אדם לא שגרתי. דה וינצ'י נהג לישון שינה המכונה "שינה פוליפאזית", הכוללת פרקי שינה קצרים בני 20 דקות מדי 4 שעות.

המלחין הנודע וולפגנג אמדאוס מוצארט היה עסוק בלחניו בכל יום עד השעה 01:00 בלילה, לפני שנכנס להטעין מצברים במשך 5 שעות בלבד. לאחר השכמת הבוקר הוא היה ממשיך בהלחנת היצירות המופלאות שלו.

את שיא הערות בקרב הסלבס מחזיקה כנראה הזמרת ליידי גאגא, שהודתה שהיא מסוגלת לא לישון במשך יומיים רצופים. הסיבה, לטענתה, היא אי-שקט ומחשבות שעוברות לה בראש ולא נותנות לה מנוח.



עוד בנושא