הורים
26 יול, 2018

הילדה הפכה לנערה? הנה 8 עצות לעיצוב חדרי שינה לנערות

חדרי שינה לנערות יכולים לשמש כמפלט וכמקום שמבטא את האישיות המתפתחת שלהן. בדקנו איך מעצבים חדר שיתאים לצרכים המשתנים שלהן.
עיצוב חדרי שינה לנערות

החופש הגדול הוא הזדמנות עבור ההורים לעצב מחדש את חדר השינה של הנערה יחד איתה. פרויקט משותף מהסוג הזה יכול להיות דרך נהדרת לא רק למלא את הזמן הפנוי, אלא גם לעודד אצל הבנות יצירתיות והבעה עצמית. אחרי הכול, אלה בדיוק השנים שבהן נערות מגדירות את עצמן ואת האישיות שלהן.

על הדרך, תוכלו להרוויח עוד כמה דברים חשובים לא פחות, כמו חוויה משותפת עם הילדה, ואפשרות ללמד אותה איך לתכנן דברים ואיך לנהל תקציב – אם תרצו לשתף אותה בעלויות ובשיקולים הכלכליים שמתלווים לתהליך מהסוג הזה. בסופו של דבר, לא רק תרוויחו נערה מרוצה יותר מהמרחב הפרטי שלה בבית, אלא גם תפתחו אצלה את תחושת הערך העצמי, בכך שהיא שותפה לתהליך של חשיבה, יצירה והפקה.

מה כדאי לקחת בחשבון כשמתכננים יחד את עיצוב חדר שינה לנערות? מעצבת הפנים רחל בלוך שיתפה אותנו בכמה דגשים שיסייעו להשיג את התוצאות הרצויות:

בחרו נקודת מוצא: "את עיצוב החדר כדאי להתחיל דווקא ממשהו ששייך לנערה", אומרת בלוך. "זה יכול להיות תחביב, אוסף מיוחד שלה, תמונה שהיא אוהבת או שטיח שתמיד חלמה שיהיה לה. לאחר שתבחרו נקודת פתיחה, צאו ממנה לבחירת הצבעים, הצורות והמרקמים לחדר".

הגדירו למה החדר צריך לשמש: חשוב לתכנן את החדר בהתאם לצרכים של הנערה. בלוך מסבירה: "תכננו נכון את הריהוט בחדר, כך שיתאים ויהיה נוח במצבים שונים. כדאי לשים לב להיבטים שונים שמאפיינים את שגרת יומה. כך למשל, הריהוט צריך להתאים ללימודים, לאירוח של חברות, לתת תחושה של פרטיות ולכל צורך נוסף שיש לנערה כדי שהיא תרגיש שהמקום הזה הוא שלה".

התייחסו גם לצרכים העתידיים: חשוב לא פחות להתייחס לא רק לנקודת הזמן הנוכחית, אלא גם להביט קדימה לטווח הארוך. "ריהוט שמותאם בדיוק לממדי החדר, כמו ארון קיר, כדאי לצבוע בצבע ניטרלי שיתאים לחלל גם בעוד כמה שנים, כשהעיצוב שלו ישתנה עם הזמן והגיל", ממליצה בלוך.

חשוב שיהיה יחיד ומיוחד: בחרו קיר אחד שיהיה דומיננטי בחדר. צבעו אותו בצבע שונה או שימו עליו טפט או מדבקות קיר, בעוד ששאר הקירות בחדר יכולים להישאר סולידיים ורגועים. קיר אחד כזה לגמרי עושה את העבודה, ואם תרצו בעתיד לשנות כיוון עיצובי, תוכלו להתמקד רק בחלק הזה של החדר, במקום להפוך עולמות.

תנו לנערה את הבמה הראויה: ארגנו מקום בחדר שיעצים את הנערה במשהו שהיא אוהבת או טובה בו. זה יכול להיות מקום לתלות תמונות שצילמה, מדף להנחת יצירות מחוג שהיא אוהבת או מתלה מדליות מנבחרת הספורט שהיא משתתפת בה – תנו לה את הבמה הראויה, שתזכיר גם לה וגם למבקרים בחדר כמה היא נפלאה.

השקיעו במנורת קריאה: מנורת קריאה יפה ליד המיטה תוסיף לעיצוב חדר השינה ותשרה אווירה נעימה בחדר, לפני השינה. זה מומלץ לא רק כדי לעודד את הנערה לקרוא בסוף היום, אלא גם כפריט עיצובי.

תכננו מקום לישיבה נמוכה: נסו לארגן בחדר מקום לפינת ישיבה נמוכה על פופים או הדומים. לפינה כזו תוכלו להוסיף גם שטיח נעים ולהבטיח מקום שיהיה לנערה כיף להתפנק בו לבד וגם עם החברות.

אל תפחדו: תנו דרור ל"שגעונות" של הנערה. תנו לה לבחור תמונות, כריות, וילונות ושטיח – "את כל אלה קל לשנות בהתאם לרצונות שלה שישתנו עם השנים", אומרת בלוך ומסכמת, "פשוט תהיו יצירתיים".



עוד בנושא