הורים
05 ספט, 2021

כמה זה עולה לנו: שעות השינה האבודות של ההורים

300 לילות מצטברים נגזלים מאיתנו מרגע שהפכנו להיות הורים. איך אפשר לצמצם את הנזק בשלבי הגידול השונים?
חוסר שינה של הורים

מחקרים מראים כי הורים סובלים מחוסר שינה כרוני, המתחיל מרגע לידת ילדם הבכור ומסתיים (אולי…) כאשר צעיר ילדיהם חוזר מדרום אמריקה. חלק משעות השינה הולכות לאבדון בעקבות הפרעות אובייקטיביות כגון בכי, מחלות או סיוטים, חלק בשל דאגות ולחצים המדירים שינה מהעיניים וחלק פשוט בגלל שהורים נהנים מהשקט והשלווה אחרי שהילדים נרדמים, ולא ממהרים "לבזבז" אותן על שינה.

התוצאה? הורים עייפים, עצבניים וטרודים, עם סיכוי גדול יותר שיעשו טעויות הרות גורל בעבודה, בדרכים, במתן תרופות ועוד, ובסיכון מוגבר לחולי ולדיכאון.

הורים לתינוקות

על פי המגזין הרפואי Pediatrics, 43% מהתינוקות עד גיל שנה מתעוררים במהלך הלילה. בשנה הראשונה לחייו של כל אחד מהתינוקות שלכם תפסידו כ-750 שעות שינה, שהם 93 לילות או חודש שלם בלי לעצום עין. אם במשפחה ישראלית ממוצעת 3 ילדים, זה סך של 2,325 שעות שינה אבודות בשנים הראשונות, וכמעט 300 לילות ללא שינה. אמנם פתרונות קסם אין, אך בכל זאת אפשר לאזן טיפה את המחסור:

הורים לקטנטנים

כרבע מהילדים עד גיל 6 מתעוררים מסיוטים לפחות פעם בשבוע, אחרים בגלל מחלות, כאבים, צמאה או שירותים ורובם משכימים עם הנץ החמה. התוצאה? הורים עייפים.

שעות שינה אבודות של הורים

הורים לילדי היסודי

בין 25% ל-40% מילדי בית הספר סובלים מקשיי שינה המשפיעים על כל בני המשפחה, ולזה מתווספות הדאגות שלכם אודות מצבים רגשיים ולימודיים של הילדים לצד אחרי-צהריים טרופים בין חוגים, חברים, מטלות וסידורים.

הורים למתבגרים

אתם לא במוד הישרדותי כבעבר, אבל הדאגות רק גוברות. מחשבות על התמודדויות חברתיות ואקדמיות, רישיון נהיגה וצו ראשון מדירות שינה, טריקות הדלת (הנזעמות) מעירות, וזה בהנחה והגעתם למיטה ושאתם לא משננים איתם טריגונומטריה או מחכים בכסיסת אצבעות שיחזרו עם הרכב בשלום.



עוד בנושא