שינה טובה
05 ספט, 2021

כל הסימנים לכך שצריך להחליף מזרון

כאבי הגב בבקרים, רעשים מוזרים בלילות – ועוד כמה איתותים שמבשרים שהגיע הזמן לשדרג את השינה שלכם.
סימנים שהגיע הזמן להחליף מזרן

אתם מבלים איתו 7-8 שעות מדי יום ופוגשים אותו בכל ערב. הוא תמיד שם בשבילכם, מוכן לקראתכם, נותן לכם הרגשה טובה ומקדיש לכם כמה זמן שתרצו. אפשר אפילו לומר שהוא באמת ידידו הטוב ביותר של האדם – המזרון.

שינה היא חלק חשוב מחיינו והמזרון משפיע על איכותה באופן משמעותי: יש כיום סוגים רבים של מזרונים ודרגות איכות שונות, אבל למרות שמדובר במוצר סופר מתקדם וטכנולוגי, עמיד וחזק – זו מערכת יחסים שתסתיים יום אחד. מתי יודעים שהגיע הזמן להחליף מזרון? ובכן, יש לא מעט סימנים שיכולים לאותת לכם להתקדם לזוגיות עם מזרון חדש.

המזרון גידל שקע

המזרון צריך להיות נוח, מפנק, תומך בגב ומפזר לחצים. מזרונים מתקדמים מורכבים מחומרים שתורמים לפיזור הלחצים בגוף, כשבמצבם הנייטרלי הם קשיחים – אולם במגע עם הגוף, חומרי הג'ל והקצף מתרככים ומתאימים עצמם לתנוחה ולצורת הגוף. לאחר היציאה מהמיטה הקצף אמור לחזור למקומו המקורי. עם זאת, עם השנים חל גם החומרים האלה מתבלים ואם גם לאחר שקמתם ישנם שקעים במזרון, אז כנראה שהזמן עשה את שלו.

שנים של שכיבה על המזרון יוצרים בסופו של דבר שקע או שקעים קטנים בחלקים מסוימים בו, בדרך כלל במרכזו. אם כשאתם מעמידים אותו על צדו הצר אתם רואים שקע קטן או שאתם מרגישים זאת כששוכבים, זה אומר שהקצף או הקפיצים שבתוכו התרככו וזה הזמן לתכנן לרכוש אחד חדש.

אולי יעניין אותך גם:

צרכנות נבונה גם במיטה: כך קונים מזרון מרחוק

כל הדרכים לשמור על המזרון נקי

קשה לכם להירדם ואתם מתעוררים עייפים

שינה אמורה למלא את מצבור האנרגיה שלנו ולשגר אותנו ליום חדש רעננים ומלאי מרץ. אם אתם מתהפכים לפני השינה – ולא מדאגות או בגלל בעיות שקשורות לרעש, אור או טמפרטורה – ייתכן שהבעיה נעוצה במזרון שאתם שוכבים עליו. אם בבוקר אתם מתעוררים עייפים ואינכם סובלים מהפרעות שינה דוגמת דום נשימה וכדומה, ייתכן שהסיבה היא בגלל יותר מדי התנדנדויות והתהפכויות לאורך הלילה. הגוף שלכם "עובד" שעות נוספות כדי למצוא תנוחת שינה נוחה שאינה קיימת ולפצות על חוסר הנוחות שנגרמת בשל מזרון שאינו מתאים או בלוי.

הגיע הזמן להחליף מזרון

כאבים בגב או בצוואר

זוכרים את השקע או השקעים מהסעיפים הקודמים? מזרונים ישנים נוטים לאבד בהדרגה את היכולת לספק תמיכה מתאימה, וברגע שאזור הנוחות התכווץ תקבלו נקודות לחץ על ידי שינה ישירה על השקעים. גם אם הם לא מורגשים על פני השטח או לא נראים, הם כנראה שם, לאחר ששכבות המזרון השונות מאבדות את הדחיסות שלהן. זה יכול ליצור כאב משמעותי בצוואר, בכתפיים ובגב. כאבי צוואר וגב בבוקר, שהולכים ומשתפרים לאורך היום, הם סימן לכך שאתם כנראה זקוקים למזרון חדש או שאתם ישנים על מזרון שאינו מותאם לגוף שלכם.

במקומות אחרים אתם ישנים טוב יותר

כמה פעמים לנתם במלון בחופשה או בנסיעת עסקים וחשבתם לעצמכם כשקמתם בבוקר ש"אין כמו בבית"? הרי המזרון הביתי אמור להיות המקום הכי נוח ומפנק בעולם, אבל אם אתם מוצאים שדווקא כשאתם ישנים במקומות אחרים – ממלון או צימר ועד לספה בסלון – השינה טובה יותר, אז כנראה שיש כאן בעיה והיא מונחת על המיטה שלכם. אם אתם מוצאים את עצמכם נכנסים לחדר שינה אחר לישון או מעדיפים את הספה על פני המיטה שלכם, זו אינדיקציה טובה למדי לשקול לקנות מזרון חדש.

המזרון מתחיל "לדבר" אתכם

מזרון טוב וחדש הוא טיפוס שקט מאוד. עם השנים הוא הופך להיות קולני. אם בסיס המיטה איתן וחזק אך אתם שומעים רעשים וחריקות בכל שינוי תנוחה או כניסה וקימה מהמיטה, נראה שהקפיצים או החומרים מהם עשוי המזרון התבלו והגיע הזמן להחליף. חשוב לדעת כי הקפיצים הם שקובעים את מידת הקשיות, הנוחות והתמיכה ולכן כל המרבה הרי זה משובח. כמות ועובי הקפיצים, בנוסף לחומר שממנו הם עשויים, עושים את ההבדל בין מזרון ממוצע למזרון טוב.

גיל הוא רק מספר? לא אם אתה מזרון

אגב זמן, גם אם אתם ישנים היטב והמזרון נראה תקין, אחרי כ-8-10 שנים מהרכישה כדאי לבחון את המזרון היטב. את רוב המזרנים יש צורך להחליף אחרי פרק זמן שכזה וגם אם אתם חושבים שהשינה שלכם טובה, אולי פשוט התרגלתם לחוויית שינה טובה אך לא מצוינת וזה הזמן לשדרג.

לסיכום, תהיה הסיבה אשר תהיה, כשאתם מחליטים לקנות מזרון חדש, כדאי מאוד להשקיע מחשבה, לבדוק חלופות ולהתאים לעצמכם מזרון לשנים קדימה. מומלץ לגשת לחנות, להתנסות ולשכב על מספר רב של מזרנים בעלי דרגות קושי שונות, ורק אז להחליט מה הכי מתאים לקימורי גופכם. אם אתם חיים בזוגיות, כדאי מאוד להגיע יחד ולבדוק מה הכי מתאים לשניכם. אם כל אחד מכם אוהב משהו אחר לחלוטין, כדאי לשקול לקנות מזרון בהתאמה אישית, שיכול לספק מידת קושי שונה לכל אחד.

כיום, בעידן האינטרנט, קל ונוח לקנות מזרונים גם אונליין. אם אתם מעדיפים לחסוך זמן, להימנע מכניסה למקומות סגורים בשל הקורונה או לנצל מבצעים ברשת, כמה קליקים יכולים לסדר לכם מזרון מעולה, רק כדאי לוודא קודם שהוא מתאים בגודלו למיטה, שהחומרים איכותיים, שיש עליו אחריות ושהוא של חברה בעלת מוניטין.

החלפת מזרן בזמן משדרגת את השינה



עוד בנושא