הורים
02 יונ, 2018

כך תעזרו לתינוק שלכם לישון בשקט

תינוק מעביר שני שליש מהשנה הראשונה שלו במיטה. לא תדאגו שיהיה לו יותר נוח ובטוח?

תינוקות חדשים הם תמיד סיבה למסיבה, אבל בשנה הראשונה לחייהם המסיבה מתקיימת כמעט בלעדיהם: כ-75% מזמנם הם מעבירים במיטה וכדי שהם ימשיכו לעשות זאת בשלווה – כדאי לדאוג שיהיה להם נעים ובעיקר נוח.

אז איך עושים את זה? לפני הכול, דאגו לכך שהטמפרטורה בחדר שבו ישן התינוק מתאימה לצרכיו וכי הוא לבוש בבגדים נוחים ולא מסרבלים. בדרך כלל מומלץ לשמור על טמפרטורה של 22-24 מעלות. דאגו גם לאוורר את החדר כראוי כדי לגרום לסירקולציה של אוויר.

אחד המרכיבים שיש להם השפעה משמעותית על איכות השינה הוא המזרון שעליו ישן התינוק. מזרון תינוק באיכות נמוכה יכול לפגוע באיכות השינה ומבקרים חמורים אפילו לפגוע בתהליך הגדילה.   בשוק מוצעים מזרונים מהמון סוגים, דגמים וצבעים, אבל לא כולם מבטיחים שהתינוק שלכם ירגיש עליהם נוח ובטוח.

אז על מה אסור להתפשר, וממה כדאי להיזהר? עשינו לכם סדר כדי שהתינוק, וגם אתם, תוכלו לישון בשקט.

הקפידו על תקינה ישראלית: בטיחות המזרון היא מעל הכול ולפני שניגשים לבחור את הצבע והמידה מומלץ לחפש את אישור מכון התקנים הישראלי (תו תקן מס' 1548), שמבטיח שהמזרון עבר את כל הבדיקות המתאימות שיגנו על התינוק שלכם. מבנה המזרון, החומרים שמהם הוא יוצר, מידת העמידות שלו בפני חום ומידת אטימותו לחדירת נוזלים – כל אלה נבדקים הרבה לפני שהמזרון יוצא לשוק ומבטיחים את איכותו לאורך זמן.

בחרו במידת קשיחות מתאימה: מבוגרים רבים מתלבטים אם לבחור במזרון קשה או רך, וחשוב מאוד להקפיד על הנושא בעת בחירת מזרון לתינוק. בשנה הראשונה לחייו, העצמות והמפרקים של התינוק עדיין רכים. לכן מומלץ לבחור במזרון עם צד קשיח שיתמוך בגופו. הקפדה על קשיחות מבטיחה שגופם של תינוקות וראשם לא ישקעו בזמן שהם שכובים על גבם, וניידות הצוואר לא תוגבל ולא תפגע בזרימת האוויר. איציק ברוך, מנהל תחום תינוקות בחברת עמינח, מדגיש שאחרי גיל שנה אפשר להפוך את המזרון ולהשכיב את התינוק על צדו הרך.

ודאו כי נעשה שימוש בטכנולוגיית פיזור לחצים: אחרי גיל שנה, רוב התינוקות כבר מתהפכים בעצמם ומנסים למצוא תנוחה אידאלית על צדו הרך של המזרון, אבל עד שזה קורה הם עלולים להפעיל לחצים על השלד והמפרקים. במזרנים המובילים קיימת מערכת פיזור לחצים, שיודעת לחלק את משקל התינוק ולמנוע לחץ על אזורים רגישים בגוף. ברוך מסביר שתפקידה של הטכנולוגיה הוא להגביר את בטיחות התינוק בזמן שהוא מנסה להתהפך ולהבטיח לו נוחות לפרקי זמן ארוכים.

בדקו אם המזרון עשוי מבד מנדף: בזמן שהתינוק מתאמץ להתהפך, פיו פולט פחמן דו חמצני שנספג במזרון ועלול להישאף חזרה פנימה לגופו של התינוק, אלא אם מדובר במזרון מבד סינטטי שמנדף את החומר לחלל חדר השינה. הקפדה על מזרון מבד מנדף תשמור על מערכת הנשימה של התינוק נקייה ותבטיח שינה שלווה ורגועה.

חשבו קדימה – מה עושים כשצריך לכבס? אחרי רכיבי הנוחות והבטיחות מומלץ לוודא שהמזרון הוא בעל בידוד כפול, המאפשר הפרדה באמצעות רוכסן לצורך אוורור וכיבוס.

חשוב לזכור: למידות המזרון ולהתאמתן למיטה יש תפקיד חשוב מאוד, מאחר שהיווצרות רווח ביניהם עלולה לסכן את התינוק.



עוד בנושא