לא מצליחים לקום בבוקר? קבלו 5 טיפים להתעוררות קלה


יש שפע שיטות שיכולות לעזור לכם לקום בבוקר – משימוש בגאדג'טים מתוחכמים ועד לרפואה סינית. העיקר שבסוף תצאו מהמיטה
"מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר – את אותם הדברים אבל לאט", שרו אריק איינשטיין ושלום חנוך, וכנראה שהם ידעו על מה הם מדברים. בין אם אתם ציפורי לילה או דווקא אנשים של בוקר, לרבים מאיתנו קשה לקום בבוקר. היציאה מהמיטה אל שגרת החיים הסואנת מלווה לא פעם בתחושות של עייפות וברצון לחזור לישון, אבל זה לא חייב להיות ככה. מסתבר שאם קמים בנחת ולוקחים זמן להתעוררות הדרגתית, היום נראה אחרת לגמרי. קבלו 5 טיפים שיקלו עליכם את הכניסה ליום חדש:

  1. לאט לאט: חלק חשוב באופן שבו אתם קמים בבוקר נוגע לזמן שיש לכם להתארגנות. כוונו את השעון המעורר רבע שעה לפני הזמן שבו אתם באמת צריכים לקום. תנו לעצמכם לשכב במיטה 2 דקות. לאחר מכן התיישבו ורק אחר-כך קומו וצאו מהמיטה. קחו את זה לאט, דחו עוד קצת את ההתעדכנות במיילים או בהודעות בטלפון הנייד ותנו למוח שלכם להתעורר. פנו לעצמכם מספיק זמן בבוקר כדי להתארגן בנחת לעבודה או לסידורי היומיום. אם תתכננו נכון את זמן ההתארגנות והיקיצה שלכם בבוקר, כל היום שלכם יראה אחרת ויש סיכוי שאפילו פקקי הבוקר לא יוציאו אתכם משלוותכם.
  2. מקלחת: מקלחת מרעננת, לפני שמתלבשים ואוכלים ארוחת בוקר, מאוד מסייעת בהטענה באנרגיה ליום החדש. אם אתם מאלה שמזיעים במהלך הלילה, כדאי לצאת אל היום החדש נקיים ורעננים, ואם אתם מאלה שלוקח להם זמן להתעורר – מקלחת קרה ביום קיץ או חמה ביום חורף קר יעשו עבורכם את העבודה.
  3. תנו לשמש לזרוח: לשמש יש השפעה טובה על גופנו והיא מסייעת לנו להתעורר בדרך הטבעית ביותר. אלא שמאז הימים שהאדם חי בשדה הפראי, התרחקנו מאורה של השמש ואנחנו לא מתעוררים בשעת הזריחה והולכים לישון בשקיעה. יש היום גאדג'טים שמדמים את הזריחה בתוך חדר השינה שלנו ומסייעים למי שלא מצליח לקום בבוקר, להתעורר באופן הדרגתי ורגוע. מדובר במעין שעון מעורר, אשר מאיר את החדר בהדרגה על-פי תכנות שלכם, לפי שעת ההתעוררות הנוחה לכם. החדר אט אט מתמלא באור הדומה לאור הזריחה ומסייע לכם להתעורר בטבעיות.
  4. התחילו בחיוך: פסיכולוגים ומדריכים רוחניים רבים רואים חשיבות רבה לגישה חיובית כשקמים בבוקר. קימה לחוצה וזעופה תצבע כך את כל היום שלנו. לעומת זאת, שינון משפטים מחזקים וחיוביים, כמו "זה הולך להיות יום נפלא", יכול להיתפס כמנטרה חלולה, אבל האמת היא שהמוח שלנו הוא תלמיד ממושמע ואם נרגיל אותו בוקר אחר בוקר לקימה רגועה, עם חיוך ותוך מחשבות חיוביות, הוא לבסוף יתרגל ויאמץ את הגישה החיובית על הבוקר.
  5. שתו ואיכלו בריא: מומחים לרפואה סינית ממליצים להתחיל את הבוקר בשתייה של מיץ לימון (חצי לימון וכמות שווה של שמן זית) או לשתות כוס מים רותחים על בטן ריקה. זה מנקה את הגוף ומקל על מערכת העיכול לקראת אכילת ארוחת הבוקר הקלה. על ארוחת הבוקר נכתב כבר רבות כי זו הארוחה החשובה ביותר במהלך היום. לאחר כמה שעות ללא מזון, הגוף שלנו מרוקן מאנרגיה והוא זקוק לגלוקוז כדי לחדש את האנרגיה שלו. ארוחת בוקר קלה, שכוללת את כל אבות המזון, מסייעת לחילוף חומרים. מחקרים מוכיחים קשר ישיר בין עייפות, תחלואה ודיכאון לבין ויתור על ארוחת הבוקר.