בלי כאב ראש: 5 עצות איך לבחור כרית בצורה מושלמת

 

לפעמים הסיבה לכך שאנחנו ישנים לא טוב מונחת לנו ממש מתחת לראש. כרית לא מתאימה יכולה לגרום לשלל בעיות בריאותיות שכדאי להימנע מהן. כך תעשו זאת

האם ידעתם כי בני האדם אינן יכולים לחיות יותר מ-10 ימים ללא שינה? מעבר להשפעתה הפיזית, לשינה יש השפעות נפשיות וקוגניטיביות משמעותיות. לכן, המומחים קובעים ששינה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל מי שחפץ חיים.

על רקע חשיבותה הקריטית של השינה, יש צורך לפתור הפרעות שינה כאשר הן צצות. לעיתים הפרעות שינה נגרמות כתוצאה ממתחים, לחצים, חרדות ופחדים או מבעיות בריאות שונות. לעיתים  אין צורך לחפש את הסיבה כי היא מונחת ממש מולכם או יותר נכון מתחת לראשכם – בכרית השינה.

אם אתם מתעוררים כמה פעמים בכל לילה ונעים מצד לצד על המזרן בחוסר נוחות, ובמיוחד אם אתם מתחילים את הבוקר עם כאבי גב וצוואר, ייתכן שזה הזמן להחליף את הכרית שלכם. אורתופדים מומחים מסבירים, כי כרית שינה שאינה מותאמת לכם גורמת לשינה לא רציפה, יוצרת עומסים על עמוד השדרה הצווארי ועלולה לגרום למגוון בעיות בצוואר ובשכמות.

במהלך ההיסטוריה השתנה הרכב המילוי של כריות השינה. בעוד שהכריות הראשונות היו ממולאות בקש פשוט ושימשו את ההמונים, בשנים מאוחרות יותר מולאו הכריות בפלומה או בנוצות והיו נחלתן של העשירים בלבד.

כריות מסוג זה עדיין קיימות, אולם כיום מילוי מלאכותי הוא הנפוץ ביותר והמגוון רחב ביותר: בחנויות תוכלו למצוא כריות קשות לצד רכות, כריות בצורות וגדלים ושונים, כריות טבעיות לצד כריות אורתופדיות, כריות במילוי סינטטי, כריות במילוי נוצה, כריות במילוי פלומה, כריות במילוי ויסקו אלסטי ועוד ועוד.

על רקע המגוון הרחב והדי מבלבל, הכנו עבורכם מספר כללי זהב איך לבחור כרית בצורה מושלמת:

  1. התאימו את הכרית לתנוחות השינה שלכם: אנשים הנוטים לישון על הגב זקוקים לכרית נמוכה ואילו אנשים הישנים על הצד צריכים כרית גבוהה יותר. לאנשים הנוטים לישון על הבטן תתאים כרית שטוחה יותר.
  2. התאימו את הכרית לסוג המזרן שלכם: אם אתם ישנים על מזרן רך שגורם לכתפיים לשקוע ולצוואר להתרומם בחרו כרית שטוחה יותר. לעומת זאת, אם אתם ישנים על מזרן קשה שמונע את השקיעה, תצטרכו כרית גבוהה יותר.
  3. צורת הכרית: כריות במילוי ספוג או כוסמת נוטות לשמור טוב יותר על צורתן במהלך השינה, בעוד שכרית נוצות נדחסת בקלות ובמשך הלילה עלולה לאבד את התמיכה לצווארכם. אם יש לכם העדפה מובנית לכרית נוצות, בחרו בכרית מלאה יותר כדי שגם לאחר השקיעה שתחול בה היא עדיין תוכל להעניק לכם את התמיכה הראויה.
  4. היפו אלרגניות: רובן המכריע של הכריות המצויות נוטות להפוך לביתן השני של קרדית האבק ואלרגנים נוספים, שגורמים במהלך שנת הלילה לתגובה אלרגית הגוררת אף סתום ונחירות. נחירות, כידוע, גורמות להפרעות שינה מרובות גם לנוחר וגם למי שישן לצדו. לכרית משי למשל, יש יכולת אנטי אלרגנית טבעית שפותרת את הבעיה.
  5. מבחן הנוחות: כרית לא נוחה משמעותה שינה לא טובה ולא בריאה. שאלו את עצמכם מדוע הכרית לא נוחה לכם – האם היא בגובה המתאים, האם היא תומכת בצוואר, האם אתם רגישים לסוג המילוי שלה וכיוצ"ב.