ישיבה ממושכת מול המחשב: כך תמנעו הופעת פצעי לחץ


פתרון חדש למי שסובל על הכיסא: כרית ישיבה שמותאמת לגוף

ישיבה ממושכת מול מחשב לצורך עבודה או צפייה בסרט יכולה להיות הסחת דעת נעימה משגרת היום, אבל השפעותיה על השלד והיציבה הן שליליות. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצאו כי ישיבה מרובה, במיוחד ישיבה מול המחשב, גורמת לשיבושים במערכת התנועה, לירידה במסת השריר, ביכולת ההתכווצות של השרירים, וביכולת של שריר הלב להתכווץ ולהזרים דם ביעילות.

כיסא אורתופדי ושינוי תנוחת הישיבה מעת לעת יכולים לשמש פתרון זמני לכאבי הגב שצצים אחרי מספר שעות, אבל אם הופיעו אצלכם פצעי לחץ – אתם בבעיה. תפקידם של פצעי הלחץ הוא לאותת לכם שהגוף לא מרגיש בנוח וכדאי לעשות משהו בנדון. במילים אחרות: לחפש פתרונות ישיבה מתוחכמים יותר.

לשבת, לקום

אחד מהפתרונות המובילים כיום הוא כרית ישיבה מסדרת מוצרי SIT & CHECK למניעת פצעי לחץ, בטכנולוגיה שמאפשרת חלוקה נכונה של אזורי המגע ופיזור נקודות הלחץ בישבן. הכרית עצמה מגיעה במידות שונות, שמותאמות לפי המבנה האנטומי האישי ולפי מידת שטח המגע של הגוף עם הכיסא.

כדי להפחית את העומס על השלד בעת הישיבה, מומלץ לקום מדי פעם ולבצע מתיחות לשרירים ולמפרקים, אבל מיד כשחוזרים לשבת – מרגישים את ההבדל. הכריות הייעודיות למניעת פצעי לחץ עשויות מחומרים מתקדמים כמו ויסקו ג'ל ופוליאוריתן, ומגיעות בשתי דרגות קושי – כרית רכה לאזור העכוז וכרית קשיחה לשאר אזורי הישיבה. בנוסף, כרית הישיבה מדגםPUR100  מתאימה לאנשים עם משקל עודף.

אפשר להוריד לחץ – הפתרון של עמינח נועד להבטיח שהגוף שלכם ייהנה מישיבה ממושכת ומרגיעה מול המסך, כמעט כמוכם – ואולי אפילו יותר.