נגישות ומשתלמות: הכול על המיטות המתכוונות של עמינח

 

קבוצת עמינח פועלת בעולם השינה בשני ראשי חץ מרכזיים.

מצד אחד, הקבוצה מפתחת, מייצרת ומנהלת מגוון רחב של מותגים, המציעים פתרונות שינה לקהלים מגוונים.

מצד שני, בבעלות הקבוצה מספר ערוצי הפצה קמעונאיים. בעולם המזרנים ופתרונות השינה, חברת עמינח מחזקת את מעמדה במהלך השנים באמצעות השקתם של קונספטים שיווקיים ומותגים מצליחים, כגון המרכז הבריאותי, ספפה, מיטה וחצי, King Koil ispace , אמריקן קומפורט, A-COMFORT , גודנייט ואחרים.

עמינח בעולם

כקמעונאית, עמינח פועלת בכ 60 – חנויות בפריסה ארצית, המופעלות תחת שלושה פורמטים קמעונאיים: עמינח סנטר – רשת פרימיום, המפעילה סניפים בכלרחבי המדינה. גודנייט – רשת קמעונאית הפונה לזרם המרכזי של הצרכנים בתחום המזרנים, חדרי השינה ומוצרי הנוער. אמריקן קומפורט – רשת סופר פרימיום, ששיווקה בהתחלה רק את כורסאות הטלוויזיה של אמריקן קומפורט אך התפתחה עם השנים וכיום היא משווקת גם מערכות ישיבה מתכווננות, מזרנים ומיטות מתכווננות.

עמינח היא גם הבעלים של רשת קמעונאית לפתרונות שינה בהונגריה (שאף היא מוכתרת מדי שנה כ- Superbrands על ידי הצרכנים ההונגרים) ומפעילה חנויות הנושאות את שמות המותג שלה בארצות הברית, רוסיה, אוקראינה, קנדה ומדינות נוספות.

מיטות מתכווננות

השנה הוחלט בעמינח לשים את הדגש השיווקי על תחום המיטות המתכווננות. הסביבה התחרותית בישראל, כמו בשאר מדינות העולם המערבי, גובר בשניםהאחרונות הביקוש בקרב הצרכנים למיטות מתכווננות. הביקוש למיטות המתכווננות גבוה במיוחד בקרב בני דור הבייבי בומרס (ילדי 1946-1964), שמעוניינים ויכולים לשפר את איכות השינה שלהם באמצעות רכישת מיטה מתכווננת. עד לאחרונה, תחום המיטות המתכווננות נחשב לפרימיום בשל מחירן היקר של המיטות, שבחלקו נבע מעלויות ייצור גבוהות והצורך להשתמש במנגנונים חשמליים ופניאומאטיים מורכבים ויקרים. אולם, ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות מאפשרת כיום לייצר את המיטות המתכווננות בעלויות נמוכות יחסית מה שמנגיש אותן לפלח נרחב יותר של צרכנים.

האתגר השיווקי

בעמינח, שהחלה לייצר מיטות מתכווננות תחת המותג שלה כבר לפני מספר שנים, זיהו את המגמה הזו והחליטו לשים בשנת 2014 דגש שיווקי על התחום.הפתרונות היצירתיים האסטרטגיה השיווקית של עמינח בתחום המיטות המתכווננות התבססה על פנייה מפולחת לקהלי יעד שונים באמצעות מגוון המותגים שהחברה מנהלת: מיטות מתכווננות סופר פרימיום – תחת המותג אמריקן קומפורט, המציע עיצוב יוקרתי, ריפודים מבדים של מעצבי יוקרה, מנועי מסאז‘, תאורה אוטומטית וכדומה. מיטות מתכווננות פרימיום – תחת המותג קינג קויל ובשילוב מזרני .ispace מיטות מתכווננות במחירים נוחים – תחת המותגעמינח.

כחלק מתהליך יצירת ערך מוסף למיטות המתכווננות של עמינח חיפשו בחברה פתרון יצירתי, שייתן מענה לבעיה נפוצה בקרב צרכנים בישראל: חדרי השינה שלהם קטנים יחסית. לכן, כדי לחסוך מקום פיתחו בעמינח – לראשונה בעולם – מיטה מתכווננת, שמשולב בה ארגז מצעים מובנה, שניתן לפתוח אותו בקלות באופן ידני או באמצעות השלט רחוק החשמלי של המיטה. אגב, פיתוח נוסף של עמינח מייתר לגמרי את השלט רחוק המוכר.

אפליקציית סמארט קונטרול

כיום, ניתן לשלוט על המיטה המתכווננת באמצעות אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד של עמינח. צרכנים גם יכולים לבחור את סוג המזרן המועדף עליהם במיטה החשמלית החדשה שלהם: מזרן מבוסס קפיצים, מזרן ויסקו או מזרן לטקס. הקמפיין הפרסומי שליווה את המהלך של עמינח בתחום המיטות המתכווננות הדגיש את נושא המחיר הנוח ואת אפשרויות התשלום המגוונות, על מנת להעביר את המסר, שעמינח מנגישה את המיטות המתכווננות לפלח נרחב של צרכנים, שעד היום יכלו להרשות לעצמם רק מיטה רגילה.

חיבור בין תחום השינה לספורט

אחד המסרים שעמינח מקדמת בשנים האחרונות הוא, שהמתכון לחיים בריאים מבוסס על שלושה מרכיבים עיקריים: פעילות גופנית, תזונה נכונה ושינה איכותית. השנה, יצאה עמינח בשני מהלכים, שנועדו לחזק את הקשר שבין איכות השינה לבריאות, ספורט ופעילות גופנית: השקת מזרן ממותג מכבי אלקטרה תל אביב. עמינח היא אחת מנותנות החסות לקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב בכדורסל. השנה, לאחר זכייתה של מכבי באליפות אירופהלקבוצות, השיקה עמינח מזרן בצבעי הקבוצה: כחול וצהוב.

פיתוח מזרן מיוחד לספורטאים האולימפיים

כהכנה לקראת המשחקים האולימפיים, שיערכו בברזיל בשנת 2016 , השיקה עמינח שיתוף פעולה עם הוועד האולימפי הישראלי. במסגרת המהלך, פיתחה עמינח את הדור החדש והמשודרג של מזרן Sport שלה, מיתגה אותו תחת השם עמינח Rio , והיא משווקת אותו תחת הכותרת “המזרן הרשמי של נבחרת ישראל לאולימפיאדה“. המזרן החדש פותח במטרה להעניק מנוחה מוחלטת לספורטאים ולאנשים המנהלים אורח חיים פעיל וספורטיבי. במסגרת שיתוף הפעולה, ספורטאי הנבחרת האולימפית של ישראל משמשים כפרזנטורים ומשולבים בחומרים השי ו ו ק ים של עמי נח, כאשר ספורטאי שהשיג את המינימוםהאולימפי מקבל במתנה את המזרן החדש.