5 סיבות למה בא לכם לישון ממש עכשיו


אתם מקפידים על שעות השינה המומלצות ובכל זאת העיניים שלכם נעצמות באמצע היום? הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם

עייפות היא לא רק עניין של בוקר. אחרת איך אפשר להסביר את מתקפת הפיהוקים באמצע ישיבת צהריים במשרד או את העצלות שנוחתת בדיוק כשנכנסים הביתה בתום יום העבודה. העובדה שמישהו או משהו קטע לנו את השינה אחרי 7 שעות לא אמורה להשפיע עלינו עד כדי כך – במיוחד אם מקיימים אורח החיים שגרתי ומסודר ומקפידים על שעות השינה המומלצות. אז למה אתם רק רוצים להיכנס למיטה ולהירדם? הנה 5 סיבות לעייפות.

  1. כי אתם לא עושים מספיק ספורט: אורח החיים המודרני מאפשר לנו חיים די נוחים. את הריצה לסופרמרקט החלפנו באפליקציות וכדי לבלות ערב זוגי צריך פשוט לפתוח נטפליקס ולהתקשר לסושייה הקרובה. העידן הדיגיטלי הפך אותנו לעצלנים ובאופן אירוני, מי שלא זז – מרגיש עייף יותר. הסיבה לכך היא שפעילות גופנית מעלה את רמת האנרגיה בגוף ומי שלא הפך אותה לשגרת חייו – מסתכן באובדן אנרגיה ועצלנות.
  2. כי אתם לא מקפידים על תזונה נכונה: כדי להפחית את מידת העייפות נדרש תפריט מאוזן ואכילת מזונות המבוססים על ירקות ופירות, דגנים מלאים ומוצרי חלב רזים ועשירה בסיבים תזונתיים. מנגד, חשוב לצמצם אכילה של מזון מהיר עתיר סוכר ומלח כדי לא להכביד על מערכת העיכול ולגרום לתחושת עייפות.

 

  1. כי אתם לא שותים מספיק מים: גם למים יש תפקיד חשוב במלחמה נגד העייפות. במהלך השינה הגוף מתייבש (זו הסיבה גם לריח הרע מהפה עם ההתעוררות) וכדי לאזן את מאזן הנוזלים, צריך להתחיל לשתות. המחקרים ממליצים על לא פחות מ-8 כוסות מים ביום, אבל לעתים מנגנון הצמא של הגוף דורש יותר. מה שבטוח – נסו להפחית את כמות הנוזלים המתוקים לטובת מים צוננים.

 

  1. כי אתם לא רגועים: לו"ז צפוף בעבודה, מחויבות משפחתיות ושלל דאגות קיומיות שלא מרפות, מובילות למצבי חרדה או אי-שקט נפשי, שמשבשים את מנגנון השינה של הגוף. הבעיה היא ששנת צהריים חטופה לא תמיד תפתור את המצב. המפתח הוא להוריד את רמת המתח באמצעות פעילות גופנית, פעילות מרגיעה או אפילו אמבטיה חמה.

 

  1. כי אתם שותים יותר מדי קפאין: כוס קפה בבוקר או בערב אולי תעורר אתכם, אבל לא ממש תתרום לשעון הביולוגי שלכם. לקפאין יש השפעה גדולה על השינה, במיוחד אם צורכים אותו בשעות הלילה. מחקרים שבדקו את השפעתו מצאו כי שתיית כוס אספרסו 3 שעות לפני השינה מעכבת את שחרור הורמון השינה – המלטונין, ב-40 דקות. עכשיו נסו להירדם.