חמש אפליקציות שינה שכדאי לכם להכיר

 

מחפשים דרך לשפר את איכות השינה שלכם או לישון טוב יותר? יש מומחים שיגידו לכם להתנתק ממסכים בשעה-שעתיים שלפני השינה ולתת למוח להירגע, אבל מי שבכל זאת חי מחובר לחברו הטוב הסמארטפון – יכול למצוא שם דווקא כמה אפליקציות שיכולות לסייע לכם לישון אפילו יותר טוב (ואפילו לשתף קטעים נבחרים ממעקב השינה שלו עם חברים!).

  1. Sleep Better with Runtastic

    אם לא אכפת לכם לישון עם הסמארטפון מתחת לכרית (אפשר גם במצב טיסה), אז החיישנים של הסלולרי יסייעו לאפליקציה הזו לאסוף עליכם אינספור נתונים במהלך השינה. כשתקומו בבוקר תוכלו להציץ ולקבל באמצעות שורה של גרפים וטבלאות נתונים על איכות השינה שלכם. למשל, אורך מחזורי השינה במהלך הלילה (שינה קלה, שינה עמוקה, זמני נחירה ועוד), וכן יעילות השינה והזמן שבו הייתם ערים במהלך הלילה. האפליקציה מאפשרת לכם להכניס נתונים על צריכת הקפאין והאלכוהול שלכם, על הפעילות הגופנית שלכם ועל רמת המתח היומיומית שבה אתם שרויים, ואז תקבלו פירוט כיצד הדבר משפיע על איכות השינה שלכם. היא גם עוקבת אחר מצב הירח בשמיים ואם יש לכך השפעה על שנתכם. מיד כשאתם מתעוררים תוכלו להכניס לאפליקציה רשמים על החלומות שהיו לכם, ותקבלו מעקב לאורך זמן אחר סוג החלומות הקבועים שלכם (טובים, רעים, ניטרליים), וכן תוכלו לרשום את מצב הרוח שבו התעוררתם ולקבל גם על כך מעקב. האפליקציה ניתנת לשימוש גם בטאבלטים ואפשר לשתף את גרפי השינה שלכם ברשתות החברתיות. הגרסה הנוספת בתשלום מאפשרת גם לקבל שעון מעורר שיעיר אתכם בזמן האידיאלי ליקיצה לפי מחזורי השינה הנכונים והמתאימים ליקיצה, בהתאם למעקב.

         להורדה לאנדרואיד הקליקו כאן

         להורדה לאייפון הקליקו כאן

  1. Relax Melodies: Sleep Sounds

    האפליקציה הזו מבטיחה לסייע לכם להתמודד עם לא מעט בעיות שינה באמצעות מגוון צלילים. רעש לבן מיוחד המותאם לכם באופן אישי, צלילי מדיטציה, מלודיות להרגעה וצלילי שינה מיוחדים – הכול כדי לסייע לכם להירדם טוב יותר ולשפר את איכות השינה. האפליקציה מאפשרת לערוך מיקס של הצלילים שהיא מציעה, להוסיף מדיטציה מבין האפשרויות המוצעות ולהיכנס לשינה טובה יותר. היא גם מציעה תוכניות מדיטציה המותאמות לחמישה ימים ברצף, כדי להשיג מטרות שינה ספציפיות כולל התמודדות עם מתחים ועם שינה קלה מדי.

         להורדה לאנדרואיד הקליקו כאן

        להורדה לאייפון הקליקו כאן

  1. SleepRate: Sleep Therapy

    זוהי אפליקציית שינה ידידותית למשתמש, המשלבת גם מעקב אחר מדדי השינה שלכם וקבלת דו"ח מפורט לגבי איכות השינה, וגם תרפיה לקראת שינה טובה יותר. האפליקציה תעניק לכם מדי יום תובנות על צורת ואיכות השינה שלכם, תפעיל השכמה בזמן האופטימלי ביותר ליקיצה, תערוך מעקב אחר נחירות ורעשים שאתם משמיעים בזמן השינה, תבצע ניתוח של השינה שלכם לפי קצב פעימות הלב ומספר התנועות שאתם עושים בלילה, וכן תציע לכם תרגילי רגיעה מבוססי ביופידבק.

        להורדה לאנדרואיד הקליקו כאן

        להורדה לאייפון הקליקו כאן

  1. WakeMode

    נכון שלפעמים אתם מרגישים ש"נגמרה לכם הסוללה"? האפליקציה הזו גם תראה לכם בדיוק איך זה נראה: היא מודדת במהלך היום והלילה את רמת האנרגיה שלכם בגוף ומראה לכם את זה בתרשים גרפי של גופכם עם סוללה בתוכו. לכן, היא גם תעדכן אתכם מתי "נגמרה האנרגיה" שלכם והגיע הזמן ללכת לישון. במהלך היום תוכלו לבדוק כיצד הרגלי צריכת הקפאין והאלכוהול שלכם, או נמנום קצר, משפיעים על רמת האנרגיה שלכם בגוף, ובלילה תוכלו לקבל מעקב על הרגלי השינה שלכם וכיצד גם הם משפיעים על העלאת רמת האנרגיה בגופכם.

להורדה לאנדרואיד הקליקו כאן

להורדה לאייפון הקליקו כאן

  1. Sleep Calculator

    מחשבון השינה הזה יסייע לכם להבין מתי כדאי לכם להתעורר כדי להרגיש רעננים ומחודשים בכל סוג שינה שאתם עומדים להיכנס אליה, בין אם זו שנת לילה, או נמנום צהריים קליל. ניתן לבחור באחד מארבעה מצבים אפשריים: אתם צריכים להתעורר בשעה מסוימת ורוצים לדעת מתי הכי כדאי ללכת לישון כדי להשלים מחזורי שינה ולקום רעננים, אתם רוצים לדעת מתי הכי כדאי להתעורר כאשר אתם הולכים לישון בשעה מסוימת, אתם רוצים לדעת מהם הזמנים הטובים ביותר להתעוררות אם אתם הולכים לישון ברגע זה, וגם: אתם רוצים לחטוף נמנום התרעננות קצר ורוצים לבדוק מתי הזמן הטוב ביותר לעשות זאת. בכל מקרה, השעון המעורר של האפליקציה יסייע לכם להתעורר בזמן הנבחר.

         להורדה לאנדרואיד הקליקו כאן

        להורדה לאייפון של אפליקציה דומה (Sleep Time Calculator) הקליקו כאן