חלום ליל קיץ: 7 טיפים לשינה טובה בימים הכי חמים בשנה

תקופות השרב הממושכות שפוקדות את ישראל לאחרונה גורמות ללילות להיות חמים ולחים יותר ויותר, ורבים מאיתנו חווים בעקבות כך הפרעות בשינה. התוצאה ידועה לכולנו: אנחנו קמים עצבניים ורגזניים בבוקר, נוטים לריב עם בני המשפחה, מתפקדים בצורה גרועה בעבודה ורק חולמים על חזרה הביתה למיטה. הדובדבן שבקצפת הוא כמובן כאשר הבוס תופס אותנו מנקרים מול מסך המחשב. אז הנה לכם 7 טיפים איך לישון טוב בלילה שיעזרו לכם לעבור את לילות הקיץ הלוהטים בצורה שפויה ונעימה יותר. לפחות עד לחורף הבא.

  1. אפשר לישון עם מזגן – אבל במידה

הנטייה הראשונית שלנו בלילות החמים היא ללחוץ על שלט המזגן ולהקפיא את החדר בטמפרטורה של 20 מעלות ומטה. לא רבים מודעים לכך אבל שינה עם מזגן משפיעה על הגוף לרעה: שינויים קיצוניים בטמפרטורה, במיוחד מעבר מחום לקור, עלולים לגרום להתכווצות שרירים, בעיקר אלה החשופים לקור כמו שרירי הצוואר ואזור חגורת הכתפיים. מנגד, גם שינה בסביבה חמה מדי, ללא מיזוג אוויר, מעיקה על הגוף ועלולה לגרום לעלייה בחום הגוף, לאובדן נוזלים ולתחושת עייפות ותשישות.

אז מה הפתרון? איזון. עדיף לישון עם מזגן בטמפרטורת חדר בין 21 ל-24 מעלות, ולהתכסות בשמיכה קלה כדי לשמור על טמפרטורת גוף ולהימנע מחשיפת השרירים להבדלי טמפרטורה קיצוניים.

  1. שינה בעירום

במהלך השינה הגוף דואג להוריד את הטמפרטורה שלו והדבר מאפשר לכם לישון שינה עמוקה וקרירה יותר. בחורף העובדה הזו מחייבת כמובן להוסיף שכבות נוספות על מנת לא להתקרר. בקיץ לעומת זאת, כאשר אתם לבושים בפיג'מה, אתם מונעים מהגוף שלכם לצנן את עצמו וליהנות מהטבת השינה העמוקה. פגיעה במנגנון ההתקררות יכולה אף להוביל להפרעות שינה, ולכן ההמלצה היא פשוט שינה בעירום  ולתת לגוף לקרר את עצמו. מתביישים? מקסימום תגיפו את החלונות.

  1. עשו מקלחת קרה לפני השינה

מכיוון שהורדת טמפרטורת הגוף היא המפתח העיקרי לשינה טובה, מומלץ בלילות הקיץ החמים לעשות מקלחת קרה ומרעננת לפני שקופצים למיטה. האפקט של המקלחת עוזר גם בקירור הגוף אבל גם בהורדת הלכלוך והזיעה מהיום הארוך שעבר עליכם, שבתורם יפריעו לכם לישון. ככה גם אתם וגם העור שלכם תוכלו לנשום לרווחה.

  1. לכו לישון לבד

רוצים לישון כפיות? לא בקיץ. בלילות החמים שינה צמודה לבן או בת זוג הופכת להיות חוויה דביקה ומיוזעת, ולא באשמתם. החום הטבעי הנפלט מגופם הצמוד אליכם גורם לכם להרגיש כמו בסאונה. לכן, אם אתם רוצים לישון טוב בקיץ, השתלטו על המיטה ושנו לבד. על הרומנטיקה האבודה תפצו בהתכרבלות זוגית בחורף.

  1. השתמשו במצעים מכותנה

המצעים שעליהם אתם ישנים משפיעים מאוד על חום גופכם. מצעי משי, סאטן או פוליאסטר לא יצננו אתכם ואף יציקו. אחת הדרכים הטובות ביותר לצנן את לילות הקיץ החמים היא בשינה על מצעים שעשויים מכותנה קלת משקל. הכותנה היא בד אוורירי מאוד שמתאים ביותר לקירור הגוף כשחם בלילה.

  1. רדו למטה

כבר בבית הספר למדנו שאוויר חם קל יותר מאוויר קר ונוטה לעלות למעלה. בקיץ זה אומר שהכיוון שלכם צריך להיות למטה. על מזרון, על שמיכה קלה או על סדין, זה לא כל-כך משנה, העיקרון הוא שתישנו במיקום כמה שיותר נמוך. אם אתם גרים בבית עם מספר קומות, העדיפו לישון בקומה הנמוכה יותר, כמה שקרוב לקרקע.

  1. שתו מים לפני השינה

זה אולי נראה לכם פשטני, אבל מספר כוסות מים קרים כשעה לפני השינה יקררו את טמפרטורת הגוף ויסדרו לכם שינה מתוקה. ולא, זה לא עובד עם משקאות חריפים או כל דבר אחר. מי ברז קרים, הכי פשוט שיש.