עייפים? הנה כמה גאדג'טים שיעזרו לכם לישון

מאפליקציה שמתערבת בחלומות ועד למכשיר שמעמעם רעשים. אספנו לכם כמה המצאות לשיפור השינה

 

אם בכתבה הקודמת דיברנו על  , הפעם אנחנו במוצרים – יותר ויותר אנשים ברחבי העולם סובלים מנדודי שינה. מחסור בשעות שינה עלול לגרום לנזקים בריאותיים ונפשיים רבים, ולכן מיטב המוחות ברחבי העולם עובדים במרץ רב על מציאת דרכים קלות, כדי לסייע לנו להירדם בקלות ולישון שינה רציפה וטובה במהלך הלילה. הנה 7 גאדג'טים שיבטיחו לכם שינה טובה וחלומות פז:

  1.  קופסה כחולה ומרגיעה: המצאה קטנה וחכמה, או בשמה המסחרי Nightwave sleep assistant, היא קופסה בגודל קופסת תכשיטים אשר בוקע ממנה אור כחול לסירוגין. האור הכחול משתקף על התקרה או על הקיר . בכל פעם שהוא נדלק יש לשאוף אוויר, ובכל פעם שהוא נכבה יש לנשוף אוויר החוצה. תרגילים אלה מרגיעים את גופכם ואת המוח שלכם ותוך דקות ספורות תשקעו בשינה נעימה.
  2. רואים ירוק: Re-Timerהוא מוצר המיועד בעיקר למי שסובלים מנדודי שינה. מדובר במעין משקפיים שמרכיבים על העיניים, ואשר נפלט מהן אור ירוק המשפיע על ייצור המלוטונין (המשמש כמסמן לגוף את המחזור היממה ומשפיע על תחושת העייפות), כך שהוא מסדר את המחזוריות של גופינו ומכין אותו למחזור שינה. יש להיחשף לאור הבוקע מהמוצר למשך דקה מדי יום, והוא כבר יכוון לכם את השעון הפנימי לשעה הטובה ביותר עבורכם להירדם ולהתעורר.
  3. מנהל השינה:Zeo sleep manager pro הוא מכשיר בגודל של שעון יד, אשר יש להרכיב על המצח וללכת לישון איתו. הוא יעקוב אחר פעילות השינה שלכם – ינטר את מחזורי השינה שלכם, את מספר הפעמים שאתם מתעוררים, ובאופן כללי את התנהגותכם במהלך הלילה. בתום לילה אחד תוכלו להיכנס לאתר החברה של המכשיר ולקבל המלצות אישיות לשינה טובה ונעימה, התואמות את הרגליך ואת צרכי הגוף שלך – החל ממה כדאי לאכול לפני השינה, דרך תרגילי הירגעות ועוד.
  4. קולות מן הטבע: אין ספק שקולות מן הטבע כמו רחשי גלים, רוח, רעש של גשם או כל צליל אחר המזכיר לנו את המרחבים ואת הטבע מסייעים לשינה. קיימים לא מעט סוגי מכשירים המתוכנתים להשמיע לכם קולות נעימים ומרגיעים לאורך הלילה (למשל זה). אתם יכולים לבחור צליל מתוך ספרייה של קולות שונים, עוצמת הקול וכן לתכנת אותו להפסיק את הצלילים ברגע שאתם נרדמים – יש מכשירים שיכולים לנטר את מחזורי השינה שלכם ולכבות את עצמם כאשר אתם נכנסים לשינה עמוקה. חלק מהמכשירים האלה יכולים להתחבר לכרית שלכם, כך שלא תישנו בסמוך למכשיר אלקטרוני.
  5. רעש לבן: יש מכשירים שנועדו לסייע לכם להתעלם מהרעש החיצוני. אם בני הנוער של השכנים מפריעים לכם מתחת לחלון או הכלב נובח ללא הרף, כדאי לכם להכיר אתMarpac . מדובר במכשיר שעובד על עקרון הרעש הלבן – אות בעל תדר קבוע ומונוטוני מסייע להירדמות ולמעשה מפנה את תשומת לבנו אליו ולא לרעשים שבחוץ.
  6. ריסוסים של חלום:iWhale הוא מכשיר המשחרר באמצעות ריסוס שמנים אתריים לאוויר. מדובר בשמנים אשר מסייעים להירדמות ולאיכות השינה ותורמים לריח נעים בחדר.
  7. מסיכה: קיים מגוון רחב של מסכות לעיניים, המונעות מהאור להיכנס ומסייעות לכם להירדם. נדמה שזו אחת ההמצאות הוותיקות ביותר לסיוע בשינה, אלא שהיום קיימים פיתוחים המשכללים את מסיכת העיניים שכולנו מכירים ומצרפים אליה למשל, אוזניות שמשמיעות מוזיקה מרגיעה שמתחלפת לרעש לבן אחרי שנכנסים למחזור שינה עמוקה, או מסיכה עם אור כחול מדיטטיבי.