/ מגזין עמינח / בריאות טובה, מתחילה בשינה טובה

בריאות טובה, מתחילה בשינה טובה

שליש‭ ‬מחיינו‭ ‬אנו‭ ‬מבלים‭ ‬בשינה‭, ‬יותר‭ ‬מאשר‭ ‬כל‭ ‬פעילות‭ ‬אחרת‭. ‬ובכל‭ ‬זאת‭, ‬רובנו‭ ‬מקדישים‭ ‬מעט‭ ‬מחשבה‭ ‬לחשיבות‭ ‬העצומה‭ ‬של‭ ‬השינה‭. ‬איך‭ ‬משפיעה‭ ‬השינה‭ ‬על‭ ‬חיינו‭ ‬ומהן‭ ‬הדרכים‭ ‬הנכונות‭ ‬להבטיח‭ ‬לעצמנו‭ ‬שינה‭ ‬עמוקה‭ ‬ובריאה‭? ‬כל‭ ‬התשובות‭ ‬לפניכם‭.‬

אורח החיים המודרני מכתיב לנו קצב חיים עמוס וגדוש פעילות. כולנו עובדים לומדים, מבלים, מגדלים ילדים ומטפחים בית. עם שחר אנחנו מתחילים את היום שמסתיים לא פעם בשעות המאוחרות של הלילה כשגופינו מותש ונפשנו צמאה למנוחה. הגוף, המבקש את מנת המנוחה היומית שלו, זקוק לשינה על מנת לחדש את מצברי האנרגיה, להרגיע את הגוף והנפש ולאפשר לנו לקום חדשים ורעננים.

500-500

הנפגע הראשון מלילה ללא שינה הוא החיוך! חוסר שינה גורם לעצבנות וקושי לתפקד ביומיום, רגזנות ואפילו דיכאון. במקרים חמורים יותר, חוסר בשינה יכול להביא להידרדרות במצב הבריאותי ותופעות לא רצויות: החל מהצטננות, כאב ראש, כאב גרון ושפעת, ועד למחלות חמורות יותר כמו סכרת, מחלות לב והשמנת יתר.

אנחנו בעמינח מאז ומתמיד מאמינים בקשר הישיר בין שינה טובה לבריאות טובה ואיכות חיים גבוהה. זאת הסיבה שיזמנו לראשונה בישראל את חודש השינה הטובה שמטרתו הייתה להעלות את המודעות בחשיבות דפוסי שינה טובים יותר, זאת הסיבה שהעמדנו לרשות הקהל את פורום השינה הטובה שאפשר לגולשים להתייעץ עם כירופרקטורים מקצועיים על הרגלי שינה, וזאת הסיבה שאנחנו משקיעים משאבים, מפתחים טכנולוגיות, מעסיקים את טובי המומחים ומייצרים מוצרי שינה מוקפדים המתייחסים למבנה הגוף ולצרכיו.

בשנים האחרונות, אנחנו מזהים כי הלקוח הישראלי מחפש קצת יותר ממזרן נוח. הוא מחפש איכות וטכנולוגיה שיבטיחו לו שנת לילה שלווה ובריאה שתשדרג את אורח החיים שלו. לכן, החלטנו לייצר את כללי הזהב לבחירת מזרון.

 

 

כללי הזהב לבחירת מזרן:

  1. תמיכה לעמוד השדרה. ככלל, מזרן טוב, המספק תמיכה לעמוד השדרה ולגוף, יכול לשפר מאוד את איכות השינה. מזרן איכותי מעניק תמיכה בכל המקומות הנכונים, במיוחד באגן ובגב התחתון, במקומות הכבדים ביותר הנוטים לשקוע, וכן בכתפיים – כך שחוט השדרה נשאר ישר, ממש כפי שאנו עומדים.
  1. המרכז הבריאותי. כדי למנוע את שקיעת המזרן במרכזו מומלץ לוודא שחלקו האמצעי מחוזק באמצעות מרכז בריאותי. ניתן לבדוק זאת על ידי לחיצת יד  על השליש המרכזי של המזרן. המצב הרצוי הוא שהמזרן קשה יותר ללחיצה באמצעו, מאשר בשני השלישים שבצדדים.
  1. שכבת נוחות. השכבה עליונה הדואגת לפיזור משקל הגוף באופן שווה ותמיכה במקומות הנכונים. השכבה עשויה מחומרים חדשניים התורמים לשינה בריאה ועמוקה.
  1. אריכות חיים. איכות החומרים היא שקובעת כמה זמן יחזיק המזרן מעמד. אך גם למזרן הטוב ביותר יש תאריך תפוגה אנו בעמינח ממליצים על החלפת מזרן אחת ל-5 שנים.
  1. מידות. לשינה טובה דרוש מרחב ולכן, תמיד כדאי לקחת מזרן מעט גדול יותר מכפי שנדמה לכם שאתם צריכים (המלצה- 20 ס"מ יותר מגובה האדם) כיום קיימת אפשרות לבחור את גודל המזרן, שכן אפשר ליצר מזרן בכל גודל.
  1. קפיצים / ללא קפיציםמזרן קפיצים מזרן סטנדרטי מכיל לפחות 350 קפיצים. כמות ועובי הקפיצים הם הקובעים את מידת הקשיות, הנוחות והתמיכה. ככל שהמזרן מאוורר יותר יש זרימת אוויר נוחה והמזרן לא אוגר נוזלים. וודאו שילוב של מערכת קפיצים נכונה עם ריפוד טוב ואוורירי, ותיהנו ממתכון מנצח. מזרן ללא קפיצים גוף האדם מאבד בלילה כחצי ליטר נוזלים. מזרנים ללא קפיצים עשויים מחומרים היגרוסקופיים שאינם סופחים נוזלים, ומאפשרים אוורור. מזרן מסוג זה מתאים למי שאוהב דרגות קושי מאוד גבוהות.bonsoir
  1. ריפוד ובידוד. חשוב שיהיו במזרן כמה שכבות של פוליאוריתן, התחתונה מעל מערכת הקפיצים אמורה להיות קשה יחסית, כשהקושי הולך ופוחת ככל שעולים כלפי מעלה, שם הולכות שכבות הפוליאוריתן ונעשות יותר רכות ואווריריות. המגע שצריך להתקבל הוא של רכות נעימה, היושבת על מצע שנותן תמיכה מוצקה לגוף.
  1. בסיס המיטה. משמש כבולם זעזועים וכתמיכה חשובה למזרן. בעיקר מומלץ לא להתפתות לקנות מזרן חדש רק כדי לשים אותו על בסיס ישן. כמו סיר ומכסה: עדיף לקנות את הסט במלואו, הם עובדים הכי טוב ביחד.
  1. קשיח או רך ? עוד שאלה שהוויכוח עליה ניטש מימים ימימה: מה עדיף, מזרן נוקשה או מזרן רך? מזרן קשה כקרש עלול לגרום לכאבים במקומות הבולטים, לעומת מזרן רך מדי העלול לגרום לכאבים בחוט השדרה. האמת היא, שאין תשובה חד משמעית. התשובה הסבירה נמצאת בהעדפה האישית של כל אחד מאיתנו. ישנן דרגות קושי שונות במזרנים: קשה, בינוני ורך. לפעמים מצב רפואי, כמו בעיות גב, יכול להכתיב סוג מסוים של מזרן. במשך שנים רופאים המליצו לסובלים מבעיות גב לישון על מזרן נוקשה ככל האפשר, המספק יותר התנגדות ללחץ המופעל על משטח השינה. עצה זו גרמה לא פעם לסבל רב לבני זוגם, שהעדיפו מזרן רך יותר בו מספר שכבות נוחות יוצרות משטח שינה מפנק יותר. כיום, מחקרים מצאו שמזרן נוקשה ברמה בינונית, המשלב בין נוקשות לרכות, הוא טוב לפחות – אם לא יותר – ממזרן נוקשה. ובמקרה הזה, ההרמוניה הזוגית רק משתפרת…

למחקרים נוספים:

אסופת מחקרים לשינה טובה

ייעוץ לפני רכישה:
לייעוץ לפני רכישה חייגו עכשיו 03-6909343 | לשירות לקוחות חייגו 08-9274828