/ המרכז הבריאותי

עמינח עם המרכז הבריאותי – לשינה בריאה ויציבה נכונה

 

במהלך גדילתם, נחשפים בני הנוער לפעילות גופנית מרובה ואף לנפילות העלולות לגרום להפרעות בחוליות עמוד השידרה. בגילאים אלה של צמיחה וגדילה חשוב מאוד לדאוג לאיזון החוליות, השרירים ועמוד השידרה.

מחקרים רבים מצביעים על קשר הדוק בין היציבה למצב הבריאותי, לפיכך פיתחה עמינח את המרכז הבריאותי שיתמוך במרכז הכובד של הגוף ובעמוד השידרה בזמן השינה.

ליקויים ביציבה של עמוד השידרה אצל ילדים נובעים מחוסר מודעות לתנוחת גופם במצבים שונים. לחצים מתמשכים ולא מאוזנים על מערכת השלד והשרירים יגרמו לשחיקה מוגברת בין מפרקי החוליות בחגורת הכתפיים ובמפרקי האגן.

מודעות לבריאות הגב צריכה להתחיל מבית ספר יסודי ואפילו מוקדם יותר. בגילאים אלה של  צמיחה וגדילה חשוב מאוד לדאוג לאיזון החוליות, השרירים ועמוד השדרה.

במהלך שינה עמוקה ורציפה, בלוטת יתרת המוח מגיעה לשיא התפוקה בייצור הורמון הגדילה. הורמון הגדילה מזרז את תהליכי הגדילה וההתפתחות של הגוף. לכן, שינה עמוקה ורציפה הינה קריטית כל-כך בעיקר בגילאי הצמיחה, הילדות וההתבגרות של הילד.

כיוון שילדים מבלים לפחות 1/3 מחייהם בשינה, מצע שינה לא מתאים עלול לגרום לפגיעה בהתפתחות הטבעית. שינה נכונה על מצע איכותי וטוב, המעניק תמיכה נכונה לעמוד השדרה תסייע לשמור על בריאות הגב, תעניק תמיכה טובה לחלקי הגוף השונים ותאפשר שינה רגועה ללא לחצים מיותרים על עמוד השדרה.

תחליטו איך הגב של הילד שלכם יראה

כ- 50% ממשקל הילד מרוכזים בשליש המרכזי של  הגוף. שכיבה על מזרן ללא תמיכה מיוחדת נוספת באזור זה תגרום לתופעת הערסל הגורמת ללחץ לא מאוזן, חוסר איזון שרירים ואף ללחץ על שורשי העצבים היוצאים מבין חוליות עמוד השידרה. כל זה עלול לגרום לכאבי גב, צוואר וראש, חוסר מנוחה ולבסוף פגיעה בעמוד השדרה. מומלץ לישון על מזרן שאינו רך מידי, ועם תמיכה בשליש המרכזי המונעת את "תופעת הערסל". תמיכה שווה בכל חלקי הגוף תשמור על  עמוד השדרה בתנוחתו הטבעית ותמנע לחץ עודף על החוליות.

המרכז הבריאותי והשפעתו על גב הילד

למבנה המזרן יש חשיבות מכרעת ליציבת ילדיכם. עמינח מבינה זאת ולכן פיתחה עבורכם את "המרכז הבריאותי" – מערכת חיזוקים מיוחדת בשליש המרכזי של המזרן, במקום בו מתרכז מירב משקל הגוף. "המונעת את "תופעת הערסל" – שקיעת המזרן בחלקו המרכזי, העלולה לגרום לפגיעה מתמשכת בעמוד השדרה וביציבה.

"המרכז הבריאותי" של עמינח עשוי מנחשון פלדה גמיש המשולב באופן אידיאלי במערכת הקפיצים. שילוב זה של נחשון פלדה עם מערכת קפיצים מבטיח תמיכה אופטימלית מדוייקת, תוך שמירה על גמישות ועמידות מקסימלית לאורך זמן.

טיפים לשיפור היציבה ובריאות הגב אצל ילדים ונוער

לשיפור היציבה יש להקפיד לשמור על תנוחות נכונות במהלך הפעילויות היום-יומיות השונות:

  • בשכיבה יש להקפיד לא לישון על הבטן
  • בשינה על הצד, יש לשמור על רגליים מכופפות בברכיים ובירכיים.
  • בישיבה, יש לשבת על כסא קשה ולהצמיד את עמוד השדרה למשענת.
  • בעמידה, יש לנסות לעמוד זקוף כשהחלק התחתון של הגב שטוח.
  • אין להתכופף קדימה מבלי לכופף את הברכיים.
  • בעת הרמת חפצים יש לכופף את הברכיים, להשתמש בשרירי הרגליים כדי להרימם ולהימנע מתנועות פתאומיות.
  • סוגי הספורט המומלצים לשיפור היציבה: שחיה, הליכה, ריצה קלה, ריקוד, התעמלות.
  • תרגילי מתיחה צריכים להיות מעשה שיגרתי יומיומי בחיי כל ילד.

 

  

קטלוג מוצרים

ייעוץ לפני רכישה:
לייעוץ לפני רכישה חייגו עכשיו 03-6909343 | לשירות לקוחות חייגו 08-9274828